EUROVISION SONG CONTEST 2012


Från google

Ikväll är det så äntligen dags för årets upplaga av Eurovision song contest, i år från Baku. Jag älskade förra årets vinnare och jag hoppas att jag även ska älska årets vinnarlåt.

Ikväll är det semifinal 1 där 18 låtar tävlar om 10 finalplatser. Jag har plockat ut mina favoriter och de 10 som jag tror går vidare till finalen.

Mina absoluta favoriter är:

1. Island: Gréta Salóme & Jónsi - "Never Forget" 
Det är en fin låt där refrängen sätter sig på en gång. Jag tycker ofta att Island skickar bra låtar men den här är underbar. HEJA ISLAND!


2. Finland: Pernilla Karlsson - "När jag blundar"
Denna underbara lilla låt som till en början känns platt och lite små tråkig, växer sig starkare och starkare. Dessutom gör hennes finland-svenska att man smälter. Ja den är enkel men väldigt fin.


3. Cypern: Ivi Adamou – "La La Love"
En skön upptempo låt som jag gärna kommer dansa till i sommar. Den ska spelas högt en solig sommarkväll med härliga vänner. Yes, jag gillar den starkt!


Resterande låtar som jag tror kommer gå vidare är:
* Grekland: Eleftheria Fleftheriou - "Aphrodisiac"
* Danmark: Soluna Samay – "Should've Known Better"
* Ryssland: Buranovskiye Babushki – "Party for Everybody"
* Irland: Jedward - "Waterline"
* Rumänien: Mandinga – "Zaleilah"
* Albanien: Rona Nishliu – "Suus"
* Schweiz: Sinplus – " Unbreakable"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback