2012.05.17 - GRATTIS NORGE...

God förmiddag!

Ja idag är det 17 maj och man kan ju inte göra annat än att gratta grannarna Norge på deras nationaldag.


Bliden är härifrån...

Idag är det dessutom Kristihimmelfärdsdag (långt ord hehe) som då är en röd dag i almanackan och därför är jag hemma och "ledig". Jag har en bok av Agnes von Krusenstjerna att läsa till imorgon, "Älskande par" och jag kan tänka mig att den var ganska radikal på den tiden när den kom ut. Än idag skulle jag säga att den är lite radikal då den handlar om två tjejer som är vänner och blir kära i varandra. Som sagt, väldigt radikal när den kom på 1930-talet.



Om en stund ska jag göra mig iordning och skjutsa mina föräldrar. Sen blir det tillbaka till böckerna och läsa vidare.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback