2012.05.16 - ONSDAG

Hej hej!

Idag är det äntligen onsdag igen och ikväll är det Grey´s anatomy =) Yes. Det är tur att hockey-VM ännu inte krockat med det för då hade det blivit jobbigt. Hehe dagens I-landsproblem =)

Aja idag var det till att ge sig i väg tidigt. Jag skulle vara i Uppsala redan vid 8 så strax efter 6 åkte jag hemifrån och jag orkade verkligen inte blogga innan. Det var knappt att jag orkade göra någonting innan. Jag såg till att kläderna var framlagda, duschade igår osv så det egentligen bara var att gå upp, klä på sig och åka =) Haha jag som brukade vara rätt morgonpigg (eller det är jag nog fortfarande) men nu har jag vant mig vid att få sova lite längre på morgnarna. Dessutom måste jag ju tänka på hur mycket jag sover och om jag ska upp extra tidigt så måste jag gå och lägga mig extra tidigt kvällen innan så jag får mina 7-8 timmars sömn.

Igår var det så varmt här hemma så vi hade fönstrerna öppna i vardagsrummet och i sovrummet när jag gick och lade mig. Därför bad jag sambon att han skulle stänga dem när han gick och la sig. Dumt av mig jag vet eftersom han gillar när det är svalt. Så jag vaknade i natt av att det var riktigt isande kallt i sovrummet. Då var det fönstret fortfarande öppet. Jag tänkte armbåga honom då för att få honom att stänga det men då skulle jag varit tvungen att sticka ut armen utanför täcket och det hade jag ingen lust med. Hehe så det var bara att slänga täcket över huvudet. Burr, jag har varit frusen hela dagen så jag får väl ta en riktigt varm dusch snart så jag tinar upp lite.

Efter seminariet gick jag hem till lägenheten i Uppsala och packade ihop alla mina saker. Jag ska flytta ut på lördag så därför är det skönt om det mesta är klart då. Nu är det bara att bära ner allting till bilen och städa i rummet. Allting annat är klart, så det borde gå rätt smidigt =) Jag hoppas bara att min kropp kommer orka med flytten för vi ska på kalas i Enköping på vägen hem och jag vill verkligen vara pigg på det. Annars får jag väl låna systerdöttrarnas säng eller nåt sånt och sova en stund =)

Så här fint blev det i rummet efter packningen...


Det gick inte att skruva isär bokhyllan med den skruvmejseln jag hittade så det får vi fixa på lördag =)



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback