2012.05.16 - HUR KÖR FOLK...

Ja när man pendlar så mycket som jag gör så får man möta ganska många idioter på vägarna. Folk som riskerar både sina egna liva och andras för att spara några få minuter. För det mesta blir jag rätt irriterad på folk som gör så men det jag såg imorse var faktiskt lite skrattretande. Kanske för att det var mest pinsamt för han som körde och ingen kom till skada.

Jag hade precis svängt av motorvägen och det är en rätt skarp kurva som man inte kan köra för fort i. Det kommer en bil bakom mig som sick-sackar bakom mig för han tycker att jag kör för långsamt. Men där är det omöjligt att köra om så han fortsätter att sick-sacka tills det blev 2 filer och han kan köra förbi. Strax efter fastnar han bakom de bilar som låg framför mig när vägen går ihop till en fil igen och där börjar han sick-sacka igen. Då kom han på den briljanta idén att försöka trycka sig förbi ute i vägkanten, alltså på fel sida om bilen framför....



Jag menar, hur tänker man då?? Nu är inte bilden den bästa men han var förbi med halva bilen innan han kom på att det kanske inte var den smartaste idén han kommit på... Eller också var det de. Haha jag vet inte =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback