2012.05.13 - SÖNDAG

Hej på er!
Denna helg har jag varit dålig på att uppdatera via datorn så jag hoppas att det har gått bra med mobilbloggningen. Då får ni ju dessutom alltid en bild =) Det har varit en rätt skön helg men jag har inte mått så jättebra. I fredags var vi ner till O´learys och kollade på Sverige-Ryssland vilket var trevligt men det hade varit ännu trevligare om inte Sverige hade förlorat. Hehe luften gick liksom ur oss.

Igår var det den internationella fibromyalgidagen och iom den så var det föreläsningar lite överallt i Sverige som det svenska fibromyalgiförbundets lokala föreningar fixade. I Eskilstuna var det en föreläsning med Moa Vlastos som pratade om bakgrunden till fibromyalgi och patienter hon mött genom tiderna och även tips på hur man lär sig leva med sjukdomen och vad man kan göra för att underlätta i vardagen. Den var riktigt intressant och hon var mycket medryckande och underhållande. En riktigt härlig dam. Dessutom var det kul att träffa andra med samma sjukdom, även om jag var helt klart yngst av oss =) Men men det är skönt att ändå träffa andra som förstår vad man går igenom. Jag har även bestämt mig för att gå med i den lokala FM-föreningen och då är det olika träffar och roliga saker som man gör tillsammans. Man får dessutom en tidning med all den senaste forskningen, tips och råd, etc.

Idag har jag och lill-grisen sovit ikapp på soffan. Vi var ute och gick i morse, åt lite frukost och sen däckade vi bägge två. Hehe jag vaknade igen för typ en timme sedan. Så blir det när man inte går och lägger sig i tid på kvällarna. Jag blir helt förstörd av för lite sömn eller störda nätter och igår var jag nog som sämst. Idag har jag sovit hela förmiddagen så nu känns det lite bättre. Man är ju inte riktigt människa men det är bara att härda ut.

Nej nu ska jag sluta blogga så vi kan sticka iväg och gör någonting. Det är en solig och fin dag utanför och det vore synd om den gick till spillo.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback