2012.05.08 - TISDAG

Hej hej!
Nu sitter jag i skolan och försöker skriva på min argumenterande text som jag ska framföra på fredag. Jag har tänkt att prata om TAKK, tecken som alternativ och kompleterande kommunikation och hur jag tyckar att det borde vara varje barns rättighet att få lära sig det i tidig ålder för att stimulera talutvecklingen och för att hjälpa barn från stor del av frustrationen som kommer när man inte kan göra sig förstådd. Det ska bli mitt tal och jag tror inte att det är så många i min grupp som ens har hört talas om TAKK. Det ska bli kul att få höra deras reaktioner.

Sedan väntar jag även in Karin och Jenny som ska vara med mig och framföra om varför man bör läsa Swahili vid Uppsala universitet. Haha ännu ett härligt ämne =) Så även om jag har ganska mycket i skolan just nu så är det ändå ämnen som jag gillar och brinner för och då känns det inte riktigt lika jobbigt.

Det är soligt och varmt ute och jag hoppas att alla ni får en stund i solen idag. Det var jätteskönt att kunna gå utan jacka vid 8-tiden och inte frysa. Det kändes inte ens kallt i skuggan =) Lovely!!!

Nej tillbaka till studierna.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback