2012.05.07 - MITT FAVORITPROGRAM...

...är egentligen inte ett enda program utan en sorts program. Jag halkade in på det via en serie och nu gillar jag mest realityserierna. Jag är en riktig sucker för sjukhus-program. Jag tittar på allt! Eller ja, inte riktigt allt för jag undviker rena förlossningsprogram för det mesta. Jag tycker inte att det är riktigt lika intressant att titta på förlossningar som vanliga undersökningar och operationer. Jag kan nästan bli irriterad när de inte visar hur de skär under operationer för jag vill ju se hur de gör och hur de löser kompikationer som blir under en operation. Jag får kanske flörta lite med de jag känner som pluggar till läkare om de har några filmer man kan få se =)

Det började nog med Grey´s anatomy som då är en serie som nog de flesta vet. Jag har följt serien nästan slaviskt under alla säsonger och jag kommer gråta stora tårar när de visar sista avsnittet någon gång i framtiden. Sen kom ju Sjukhuset där de under de första säsongerna var här i Uppsala och spelade in och nu är i Linköping. Också ett helt underbart program!

Nu senast började ytterligare ett nytt program som jag precis tittade på senaste avsnittet. I Unga läkare får man följa ett gäng som precis börjat sin AT-tjänst. Det är riktigt intressant att se hur de tacklar alla nya saker de får göra och alla patienter de får möta.



Eftersom jag haft mycket kontakt med sjukvården under hela min uppväxt och ännu mera nu när jag gått på utredningar så har jag ganska mycket förståelse för de som jobbar där. Jag blir inte irriterad om jag kommer till akuten och det är 20 nummer innan mig. Jag vet att de jobbar på så gott de kan och jag vet att jag får hjälp så småningom. De som mår värst får hjälp först, så är det bara och så ska det vara.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback