2012.05.03 - PLUGG...

Hej halloj!
Har ni också haft ett underbart väder idag?? Här har det nästan varit lika varmt som igår, strax under 20 grader. Åh vad jag gillar det =) Det blir riktig sommarfeelings. Igår gick jag i linne och tre-kvarts-byxor utan att frysa. Jag hade iof en långärmad med mig om det skulle blåsa men den fick ligga kvar i bilen.

Idag har jag pluggat en del. Det känns inte som plugg när man måste titta på film, men denna film var ingen favorit direkt. "Apocalypse now" heter den och kom 1979. Den ses som en riktig klassiker och trots att jag gillar krigsfilmer så var den här sjuukt slö och lång. Men men den var säkert toppen för alla som förstår sig på sånt men för min smak var det ingen favorit. Jag kan förstå genialiteten bakom filmen och det är en av få filmer som inte bara hyllar amerikanarna för deras krigsinsatser. Några kända skådespelare är bla Marlon Brando och Martin Sheen, men den blir lite för släpig och den är över tre timmar lång...

Aja nu ska jag fortsätta pluggandet med att läsa "Mörkrets hjärta" av Joseph Conrad. Den är inte så lång och dessutom på svenska med ganska stor text så den tar jag under kvällen. Jag ska dessutom hinna skriva klart min populärvetenskapliga artikel om varför man bör studerar vid Uppsala universitet. Mycket spännande =)



Så för att orka med kvällen fick jag med mig lite godis hem förut... Hoppsan ;)



Nu tillbaka till studierna som sagt och imorgon bör det av till Uppsala.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback