2012.03.20 - HÄNGER MED CHAUCER OCH ERASMUS...

Hej halloj!

Bra dag har det varit idag. Vaknade tidigt och var duktig och pluggade då. Dessutom har jag nu suttit i 4 timmar efter föreläsningen och pluggat vidare. DUKTIGA JAG!!! Det är nämligen tenta på fredag så jag har inte så mycket val. Jag är ute i bra mycket bättre tid än till förra tentan då jag bara pluggade dagen innan hehe, men det gick bra ändå. Till denna kurs är det liite mera att komma ihåg så det är bra att jag lägger mer tid på plugget. Jag pepprar med mat och alvedon för att hålla kroppen uppe och hjärnan igång (och huvudvärken borta). Det funkar ganska bra.

Så om jag är supertråkig den här veckan så är det för att jag hänger med Chaucer, Boccaccio, Shakespeare, Erasmus a Rotterdam och de andra härliga gubbarna. Några kvinnor från 1600-1700 talet också som tur är. Annars hade det kanske blivit för mycket testosteron i hjärnan.

Annars känns det rätt bra idag. Det kan vara för att jag inte har tid att må dåligt och knappt ens att känna efter. Tar som sagt alvedon för att hålla huvudvärk (och annan värk) borta så det fungerar att sitta på samma stol timme efter timme.

Jag blir nog kvar här i skolan en stund till och sen hem och laga mat, för att sedan fortsätta plugget. Så ja, jag skulle kunna byta adress till Engelska parken helt, för detta är mitt tredje (eller kanske till och med mitt första) hem för tillfället.

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback