2012.06.19 - JAG HAR BESTÄMT MIG

Som jag skrev igår så har jag bestämt mig för en sak. Efter att ha haft en ganska jobbig vår där jag mått rätt dåligt, mest legat hemma och moffat godis och annat sött så har jag nu bestämt mig. Jag måste komma igång. Jag måste börja motionera och äta bättre för att må bättre. Dessutom har jag gått upp en massa i vikt både på grund av medicinen och alla sötsaker och jag gillar det inte. Jag vill och behöver bli mera nyttig så nu är det dags.
Jag har satt upp ett mål som jag ska klara och det är Tjejmilen den 1 september. Jag ska springa en mil på under 60 minuter. Sist jag sprang kom jag in på 66 minuter och nu vill jag komma under en timme.
Så nu är det träning som gäller. Jag är ingen sån som kan träna 2-3 gånger i veckan utan jag behöver ha något som jag gör varje dag. Så min tanke är att jag ska promenera en långpromenad varje dag och varannan dag ska jag lägga in jogging i det. På så vis får jag en kontinuitet som jag behöver för att inte bara lägga av. Är det så att det regnar någon dag så har jag ju motionscykeln jag kan använda.
SÅ DÄR HAR NI MITT VAL. Jag hoppas att ni kan vara med och heja på mig under den här sommaren för jag kommer att behöva det.

Det här är snart jag =)

Från tjejmilen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback