2012.06.07 - ITALIENSK KYCKLINGPASTA UTAN KYCKLING...

Hej på er!

Jag var och hämtade sambon förut och på vägen hem betsämde vi oss för att handla något att äta till middag. Vi stannade på Ica och kollade i Arla kökets app efter något gott. Vi bestämde oss för italiensk kycklingpasta med spenat, soltorkade tomater och lite annat gott. Väl vid frysdisken insåg både han och jag att vi var för hungriga för att vänta på att den frysta kycklingen skulle tina så vi valde färsk. Den kostade ganska mycket mer än den frysta men som sagt är man dålig på att planera så får man betala för det.

Så vi köpte färsk kyckling och allt det andra och åkte hem. Det räckte med att jag satte kniven i plasten så spred sig en stank av ruttna ägg i hela köket. Fy sjutton vad illa det luktade. Det var så illa att vi inte ens kunde vara kvar i köket. Härligt med färsk kyckling va?

Så det var bara att paketera in paketet i en påse och gå tillbaka med det till affären. Inga problem. Efter det var varken jag eller sambon sugna på kyckling så det fick bli rökt skinka istället. Mycket bättre hehe.

Jag var till och med proffsig och la upp allting i skålar innan jag började laga såsen...


Så här gott blev det när det var färdigt...


Haha snygg tumme på kanten. Aja lite sent att försöka fota nu när det är slut...

Om det är något av alla recept ni skulle vilja ha så är det bara att säga till. I fix =)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback