2011.11.11 - REDAN FREDAG

Hello boys and girls!

Idag har vi dagen med magiskt datum, 111111. Det är en sådan hysteri om detta datum så jag blir helt knäpp. Alltså under 11 års tid har vi haft det här fenomenet och även nästa år blir det så eftersom vi då avslutar med 121212. Men jag kan bli helt galen. Jag menar det började väl på riktigt -08 när den dagen hamnade på en lördag vilket gjorde att alla par som kunde beslutade sig för att gifta sig då bara för att det var ett häftigt datum. Idag är det dessutom mängder med par som gifter sig på en fredag bara för att det är ett häftigt datum. PÅ EN FREDAG!!! Vad är det för fel på er, fredagar är (iaf för mig) en dag för begravningar. Alltså en sorgens dag och jag skulle aldrig för mitt liv få för mig att gifta mig idag bara för datumets skull. Vill man inte att ens bröllopsdag ska vara speciell och unik dessutom. Hur kan den vara det när det finns tusentals andra par som delar samma dag. Det måste ju dessutom vara köer in i kyrkorna för att hinna med alla... jag hörde dessutom om en kyrka där det var 11 par som skulle vigas samtidigt vid 11.11 på förmiddagen. Alltså hur speciellt blir det då? Nej tacka vet jag egna datum.

Det är därför jag är i mot nyårsafton, midsommarafton, pingstafton, valborgsmässoafton mfl för att ALLA andra vill gifta sig eller förlova sig då. Jag vill som sagt ha ett "eget" datum och denna hysteri slutar förhoppningsvis nästa år. Men då har jag en fundering till, ska folk gifta sig en onsdag då eller eftersom det är då som 121212 ligger? Vem fan vill komma på bröllopsfest mitt i veckan eller sparar man festen till helgen då??

Okej jag kanske låter bitter men det är jag verkligen inte. Jag blir bara trött på att folk helt plötsligt måste gifta sig bara för att det blir ett sådant datum, gift er av kärlek istället....

Så nu har jag fått vara lite sur, jag lovar att resten av dagen blir bättre.

Idag är det iaf redan fredag och denna vecka har gått så sjukt fort. Det känns som om det nyss var måndag liksom. Men arbetet med uppsatsen har gått framåt väldigt mycket denna vecka så nu blir det till att börja skriva, skriva, skriva på den. Det är drygt 2 veckor kvar till prel-uppsatsen ska in och 4 veckor tills den slutgiltiga ska vara inne... Men jag ska klara det!!

Nu blir det lite slappa på soffan.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback