2011.05.19 - KÖKSBORDSHÄNG...

Godmorgon eller godförmiddag eller vad man nu säger vid den här tiden på dygnet. Det beror nog på vem det är som läser för jag vet att vissa går upp vid den här tiden medan andra har varit uppe många timmar...

Själv tog jag sovmorgon och sov ända till kvart över 8. hehe det är sovmorgon för mig det =) Jag har försökt att sova längre ibland men det slutar alltid med att jag ändå vaknar tidigt. Aja inte mycket att göra något åt, det är ganska skönt att vakna tidigt tycker jag. Man hinner med att göra så mycket. Jag har ju mina rutiner på morgonen som tar en stund och vaknar jag sent så kan jag inte strunta i rutinerna ändå. Därför blir klockan så mycket innan jag kommer igång med allt det viktiga jag behöver göra. Så tidiga morgonar hissar jag idag =)

(Haha det blev en storbloggsgrej med hiss och diss tydligen... )

Jag måste faktiskt säga att jag idag även hissar vädret. Jag gillar att det är riktigt mulet, det får gärna börja ösregna också för det skulle vara riktigt skönt. Ja, hata mig inte ni som kan eller måste vara ute men jag måste hålla mig inomhus. Jag har en tenta och ett arbete som ska vara inne imorgon och sen har jag två till som ska göras så så länge solen håller sig borta känns det lättare att sitta inne framför datorn och jobba.

Jag hade ju planer på att låsa in mig i FUMS hela den här veckan eftersom där finns det alla papper som jag behöver till tentorna men jag fick panik där. Jag blev skitstressad över att det satt 3 till och jobbade med samma tenta och deras knapprande på sina datorer gjorde att jag bara blev stressad. Sen störde jag mig på att min dator låter en massa och jag hade inga hörlurar så jag kunde stänga allt annat ute, så jag gick därifrån. Jag fick en länk från en kompis där jag kunde hämta hem alla texter som behövs till denna hemtenta och sen kopierade jag det sista kapitlet som jag ska skriva arbetet på och sen gick jag. Jag åkte dessutom hem. Eftersom jag ändå inte kunde sitta i FUMS så kändes det onödigt (och fruktansvärt tråkigt) att sitta hemma på rummet i Uppsala helt själv, så jag åkte hem och bosatte mig vid köksbordet till min sambos förtret. Eller alltså han blev jätteglad över att jag kom hem men att ha papper utspridda över hela köksbordet och staplar med böcker får det att klia i fingrarna på honom. Han klarar inte riktigt när det ser stökigt ut men han har fått stränga order om att inte röra ett enda papper. Jag har dessutom gjort klart att jag heller inte kommer att städa och plocka iordning allting fören jag är helt klar. Jag måste kunna sätta mig och fortsätta precis där jag var utan att behöva börja leta efter sakerna... hehe stackarn =)

Jag ska ta kort sen och visa hur "fint" jag har det...

Nehepp om man skulle ta och sätta lite fart så jag slipper sitta med panik ikväll för jag inte hinner färdigt. Jag har iof till imorgon kl.12.00 på mig och det ska inte vara några problem.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback