2011.05.15 - TREA ÄR MYCKET BRA

Godmorgon på er!
'Är ni lika trötta som jag är?? Jag var ju bara tvungen att stanna uppe och se hur det gick på Eurovision. Jag slumrade till en stund i mellanakten och när jag vaknade igen kunde jag inte riktigt tro på det jag såg, Sverige ledde. Det vär väldigt många år sedan det hände. Det var synd att  vi inte fick in några fler tolvor men en hedrande tredje plats är mycket bra resultat. Så bra har vi inte varit sedan Charlotte Nilsson (numera Perelli) vann 1999. Inte ens Carola var så bra som Eric var igår när hon var med med Evighet. Hehe där fick hon. Hon har varit så stöddig för att hon faktiskt kom 6:a.

Jag kände mig mycket glad efteråt även om det var när att vi kunde ha tagit hem det hela =) Men jag älskar vinnarlåten för den är otroligt vacker. En riktigt bra låt har även fina kördelar. Det är liksom kören som gör att låten lyfter och det gör den i Azerbadijans låt. Att dessutom hela låten backas upp av svenskar gör ju att det nästan känns som om Sverige vann. Låtskrivarna var svenskar, koreograf och körtjejer var svenskar och även designern för klänningarna var svenska... Hehe Även Ryssland hade bara svenskar bakom numret så varför inte bara ge vinsten till Sverige eftersom vi ändå har så många bidrag med...hehe

Idag har vi inga speciella planer vad jag vet. Jag ska väl ta och plugga lite men sen får vi se vad dagen ger...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback