2011.05.12 - IDAG ÄR DET DAGS...

Hej hej!

Idag är det dags för Eric Saade att äntra eurovisionscenen och jag kommer garanterat att sitta bänkad. Det är nog tur att sambon och jag är på olika ställen idag eftersom det är hockey-VM på andra kanalen. Igår lyckades jag lura ut honom på långpromenad medan sverige spelade kvartsfinal så han får titta på Kanada-Ryssland istället =)

Iaf så är det semifinal nummer 2 i Ecs idag och jag hoppas på en högre klass idag. Eller ja egentligen inte eftersom Eric måste slåss mot dem men kvaliteten på bidragen i tisdags ver inget vidare. Norge som alla har höjt till skyarna och sagt att hon kommer att vinna, tycker jag var skitkass. Sorry alla där ute som gillade "Haba, haba" men det var verkligen en jättetråkig låt. Den var enformig och inte alls så medryckande som alla sagt. Tur att de inte gick vidare med den, det hade ju varit pinsamt ju. Haha det var nog bra att ta ner "lillebrorlandet" på jorden igen, de är så jäkla stöddiga. Nu måste Eric gå vidare annars är vi lika kassa men som de hånade Anna Bergendahl förra året så är det rätt åt dem =) (skadeglädjen är den ända sanna glädjen som sagt...)

Anna gick ju inte vidare från semin förra året och jag var sjuktbesviken. Jag vägrade att titta på finalen sen bara av ren protest. Det är stort för att vara jag, med tanke på att jag aldrig missar några sånna program. Skulle jag missa dem på kvällen så tittar jag på reprisen dagen efter eller på svtplay. Så i år hoppas jag på att jag får titta på finalen, för jag vägrar om inte Eric går vidare. Det är ju inte så att vi skickar dåliga låtar direkt. Det finns många andra låtar som är sjuktdåliga som går vidare endast på att de är orginella. Ja orginellt dåliga alltså =) Nej men skämt åsido, vi har jävligt duktiga och proffsiga artister som vi skickar men det känns som om Europa dissar oss bara för att. Vi kanske inte är galna på scen som de verkar gilla men vi är bra. Så är det bara!!!


HEJA ERIC!!! GE JÄRNET!!!!!!

Bilden är från svt.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback