2011.05.09 - FUMS...

Hello eller godmorgon!

Ni får välja själva beroende på hur länge ni varit vakna. Själv åkte jag hemifrån strax innan 7 imorse så för mig känns det nästan som eftermiddag. Inte riktigt men lite. Det känns som om klockan är bra mycket mer än 10 iaf.

Jag har i alla fall installerat mig i mitt nya "hem" där jag lär bo de kommande veckorna. Stället är alltså FUMS-biblioteket på universitetet och det är ett litet rum med bara ett konferensbord och lite stolar. Sen finns det bokhylolor med alla böcker som kan vara värda att läsa inom svenska språket och de nordiska språken. Det betyder att all vår kurslitteratur också står här vilket gör att här finns allt jag behöver för att kunna fixa mina hemtentor (och även arbeten). Det är skönt att sitta här för det är inte så mycket folk här. För det första så får det inte plats så mycket folk och för det andra så vet de flesta inte ens om att stället finns. Det är bra för då få man verkligen sitta i fred. Att min dator dessutom surrar jättehögt gör att jag hoppas att det inte ska komma så många hit under mina dagar här. De kommer att bli rätt störda av mig annars. Eftersom jag dessutom sitter och knappar på datorn (med lite för långa naglar) gör att jag för ännu mera oväsen för mig och därför skulle jag uppmana alla som vill sitta i tysthet att inte kmma hit =) Jag stör, jag lovar!!

Så om ni nu skulle leta efter mig och inte vet var ni ska börja, börja i Fums. 9 av 10 gånger kommer jag att sitta är, många timar per dag. Det är nästan att jag ska ta med mig några personliga sake hit så jag inte ska sakna hemmet allt för mycket. Eller också ska jag inte göra det så jag faktiskt vill går härifrån på kvällarna. Det vore ju hemskt om jag fastnade här =)

Då jag tittat på första hemtentan så kan jag konstatera att mitt huvud och mina fingrar kommer att vara ganska möra innan jag är klar. Det är bara 3 frågor men hon förväntar sig att vi ska skriva ungefär 8 sidor som svar så det lär ju ta ett tag. Att jag sedan har 2 hemtentor till gör att jag nu ser positivt på dopingmedel (hehe). Knapra lite tabletter som tar bort smärta och ångest samtidigt som det piggar upp och ger ny energi skulle inte sitta hlt fel. Men okej då, en fuskare är jag inte så kaffe och alvedon för bli mina stöttepelare under maj månad... (kanske att min dator kommer att behöva en lång semester efteråt också, värt att tänka på för även den börjar bli till åren)

Så välkomna hem till mig, här i FUMS. Jag tar gärna emot lite sällskap om du inte störs av mig och inte stör mig (bara lite hihi).

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback