2011.05.05 - FLYTTAR TÄNDER

Hello!

Under en längre tid har jag märkt att mina framtänder har flyttat sig bort från varandra och börjar närma sig utgångläget de hade innan jag fick tandställning. Fan jag vill inte ha den där jättegluggen igen. Anledningen till att de börjat flytta sig tillbaka är att min tråd på baksidan som ska hålla tänderna på plats gick sönder ett par gånger och för att slippa laga den hela tiden fick jag en genomskinlig skena som jag skulle använda nattetid så att de inte skulle flytta sig. Men har jag använt den?? Nopp. Jag var duktig i början men sen tappade jag bort den och efter att jag hittat den så blev det inte av att jag använde den igen. Så nu har den legat i badrumsskåpet ett bra tag.

I förrgår tröttnade jag på gluggen och bestämde mig för att börja flytta tillbaka tänderna igen så jag slipper gluggen. Problemet är bara att det är ett par millimeter som var annorlunda vilket gjorde att jag hade väldigt svårt att ens på dit skenan. Väl där började det spänna en massa i hela munnen och nu gör det galet ont. Precis som det gjorde när man spände "rälsen".

Jag har bestämt mig för att stå ut för jag vet ju att det blir bättre snart. Det brukar ta ett par veckor innan den värsta smärtan lägger sig och jag måste stå ut. Vill man bli fin får man lida pin som man brukar säga. Detta gör ju att jag måste tänka på vad jag äter. Inget som är för hårt går att tugga på eftersom varenda tand gör skiiitont... Så soppor, mjuk mat är det jag kan äta nu =)

Stackars sambon som får stå ut med alla mina krämpor hehe =)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback