2011.03.14 - ONT...

Ja, som jag skrev igår så har jag väldigt ont just nu. Min kropp skriker så fort jag försöker anstränga den  och jag blir dessutom väldigt trött. Det var vid den här tidpunkten förra året som jag var som mest dålig också så det är något med övergången i vädret skulle jag tro. Varför det blir så här vet varken jag eller doktorerna, det är något jag fått lära mig att leva med även om det är skitjobbigt. Vissa stunder känns det bättre och vissa stunder känns det sämre. Just nu har jag en mycket sämre period så jag är inte världens roligaste just nu om jag säger så. Det är tur att jag har en så underbar sambo som faktiskt säger till mig att gå och vila trots att han håller på och städar och jag försöker att hjälpa till. För det blir bara värre om jag fortsätter anstränga mig, men ändå får jag dåligt samvete för att han gör fint och jag bara ligger på soffan. Det är dumt jag vet men så känns det.

Igår var vi hos mamma och pappa och hjälpte dem att lyfta ner överbyggnaden från deras båt. Det var egentligen inte så tungt men det räckte för att jag sedan knappt skulle kunna sitta upp av smärta och trötthet. Fan man känner sig som om man var 70 år gammal, inte 24.

Dessutom har jag löst problemet med mina svidande ögon. Jag har kännt av det ett tag men det blev mycket sämre i fredags/lördags. När jag satt hos frisören så rann ögonen massor och kliade och sved. Då började jag och Linda fundera på om det är pollen i luften redan eftersom hon nös hela tiden och mina ögon var som de var. Då tänkte jag att det skulle bli bättre när jag kom hem igen, men det blev bara värre. Även när vi var hos mamma och pappa satte ögonen igång igen men de hade inte runnit när vi åkte dit i bilen. Så vad är det som jag reagerar på?? TULPANERNA...(eller snittblommor)
Vi har 2 vaser med tulpaner och en med rosor här hemma, päronen hade en vas med tulpaner och jag tror att det hade några blommande växter hos frisören (orkidéer tror jag). Igår när vi kom hem provade jag att ställa ut alla våra vaser i köket istället medan jag låg i vardagsrummet och efter typ 1 minut kändes det så himla mycket bättre. Helt sjukt. Först trodde jag att det var psykologiskt men det funkade. Så nu kan jag tydligen inte vara i samma rum som blommor heller. Jag som verkligen älskar blommor, speciellt tulpaner. Buhuuuu vad tråkigt. Men men inte mycket att göra något åt. Blommorna får numera stå i köket om vi skulle få några så jag kan titta på dem men inte reagera lika starkt på dem. Nu fasar jag bara för perioden vi har framför oss med all denna pollen som ska slå ut. Hur ska det gå egentligen??

Denna förmiddag kommer jag att spendera i soffan och bara ta det lugnt. Jag ska nämligen iväg och jobba kl.13 så jag behöver all energi jag kan få tills dess. Så jag ska äta lite strax och sedan försöka sova lite. Jag ska bara jobba 4 timmar så det ska nog gå bra. Det ska bli skönt att få göra något också, inte bara vara hemma och plugga. Skönt att få träffa lite folk =)

Nu har ni fått lyssna tillräckligt på mina krämpor men ibland behöver jag skriva av mig lite. Så här ser min vardag ut och ni får ta del av den.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback