2011.03.11 - TIDIGT...

Hej och godmorgon!

Hur är det möjligt att man vaknar av sig själv 06.14?? Jag hade ställt klockan på 6.30 bara för att kunna snooza, men inte idag. För idag vaknade jag innan klockan och kunde inte somna om... Det känns så där när jag nu har sovit helkasst inatt. Så om ett par timmar kommer jag att vara riktigt trött igen. Men men det får bli en middagslur efter lunchen =)

Igår var jag väldigt effektiv. När klockan var 11.30 hade jag redan hunnit storhandla mat, varit på stan och shoppat nytt smink och 4 tröjor, kommit hem igen och lagat lunch. Duktigt va?? Sedan hann jag även med att göra efterrätterna som vi ska äta ikväll. De skulle tydligen stå i kylen ett dygn innan man äter dem så det gjorde jag igår. På kvällen var jag och Cicci (som btw fyllde år igår) och åt middag. Vi skulle gå till Biscotti eftersom ingen av oss varit där förut och de verkade ha god mat. Men på vägen ner ringer hovmästaren (som varken svarat på mail, telefon eller sms tidigare under veckan) att han bara hade ett bord till oss kl 21. Alltså vi hade bett om ett kl 19 och han ringer kl.19 för att säga att vi får ett bord två timmar senare. Rätt dålig stil faktiskt, i var ju på väg dit. Aja inte mycket att göra så vi gick till Grappa istället. Grappa gör en aldrig besviken. Det har så himla god mat med mycket tallrik OCH mycket mat. Jag var mätt efter förrätten =) Det var en såååå god hummersoppa med vitlöksbröd. Mums!! Till varmrätt åt jag tagiatelle med kyckling, champinjoner och en massa annat gott. Men som jag sa så var jag nästan mätt efter förrätten. Tur att det var gott så man kunde pressa ner lite till =)

Mycket trevlig kväll hade vi iaf. Ikväll kommer det också att bli mycket trevligt för då inkluderar vi våra sambos också. När Martin fyllde så önskade han sig en middag hemma hos oss så det fick han. Idag ska den avnjutas och jag kommer inte att skriva ut menyn här för jag vet att Cic läser min blogg och menyn ska vara hemlig ända fram till kvällen. Men jag kan lova att det kommer att bli gott =) (jag har provätit alla rätterna och det var gott)

Nu måste jag äta lite frukost och sen blir det städning. Det syns nästan inte att vi storstädade (och då menar jag verkligen STORSTÄDADE, bakom kylskåp, spis, ovanpå alla lister osv...) men idag syns det knappt tycker jag. Vad händer egentligen på nätterna när man sover?? Vem faan är här och stökar till det medan jag sover?? För det såg inte ut så här igår när jag lade mig ;)

Nej nu är jag hungrig.

Puss


Kommentarer
Postat av: Cicci

Tack för igår söt! Hehe, attans ingen meny utskriven, får väl stå ut några timmar till ;)

2011-03-11 @ 14:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback