2011.03.02 - OOpps...

Godmorgon godmorgon på er!

Hur är det med er?? Själv har jag inte orkat blogga alls. Jag har varit på väg in här men antingen har jag varit för trött, inte hunnit eller inte orkat helt enkelt... Men men nu är jag här och jag ska försöka bättra mig lite.

Så vd har hänt hos mig?? Inte mycket...hehe nej jag skojar bara. Både jag och sambon var hemma i måndags (han hade körlektioner) så då passade vi på att umgås, städa, tvätta och packa inför veckan. Eftersom sambon fyllde år förra veckan så ska han fira sig med lite fika på lördag och då är det ju bra om det är städat och fint här. Och eftersom vi båda skulle ligga borta hela veckan så skulle vi förbereda lite innan så v slapp stå och städa hela fredagen och lördagen. Vi kom rikitgt långt och det kändes bra. Innan vi skulle sova så kom jag på att jag kanske skulle kolla upp vilken tid jag började på tisdagen så jag visste när jag var tvungen att gå upp. Då insåg jag att det bara var föreläsningar på tisdagen, inget resten av veckan så jag har förberett allt "i onödan". Hehe så jag var bara upp till Uppsala igår.

När jag var på väg hem så ringer jag sambon och då är han också på väg hem =) Han ska nämligen lite söderut idag så då kunde han sova hemma i natt och kommer att sova hemma hela veckan =D Så blev det med den förberedelsen. Aja det är skönt att få träffas lite extra.

Så nu har jag bestämt att jag ska baka till lördagen och det blir två sorters kakor och två sorters bullkransar. Jag älskar ju att baka egentligen så det ska bli kul nu när jag har lite mera tid än vad jag trodde från början.

Nej nu ska jag ut på powerwalk/löprunda. Jag har börjat ett nytt liv med nyttigare mat, inget sött och mer träning. Jag gör som min syster, jag börjar när jag inte har någon motivation för då kan man inte tappa motivationen. Det var smart av henne för nu älskar hon att träna. Så så ska jag också göra. Jag måste ju ta tag i mitt liv och bli nyttig igen. Dessutom vill jag bli smal igen (jag har gått upp massor sen jag slutade jobba och eftersom jag inte har råd att köpa nya, större kläder väljer jag att gå ner i vikt igen)

Dagen blir så här:
Träning
Frukost
Handla
Bakning
städning
Ev plugga (jag måste)

Så ha en bra dag. Passa på att gå ut för solen lyser.

Pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback