2011.01.31 - MELODIFESTIVALEN 2011!!!

Nu så börjar det dra ihop sig inför årets stora händelse, eller cirkus som den också brukar kallas. Detta är min absoluta favorithändelse och jag blir alltid ledsen när jag inser att jag måste vänta ett helt år igen innan jag får vara med om denna fest. För det är en stor fest i veckorna 6 med fyra deltävlingar, en andra chans och en grand final i Globen...



Det är naturligtvis Melodifestivalen 2011 som jag pratar om!!!

Årets programledare är Rickard Olsson och Marie Senrholdt. Hur de kommer att fixa det vet jag inte. Rickard är ju riktigt bra och har erfarenhet medan Marie är helt grön inom detta område. Det ska bli spännande att se även om jag tror att fjolårets programledare blir svåra att slå (enligt mig, för nu får vi ju i se Måns i rutan varje vecka). Dessutom kommer Elsa Billgren (känd från Antikdeckarna) att hålla till på webben och bl a låta läsarna tjuvlyssna på låtarna varje torsdags kväll.



Årets städer dit turnén kommer att slå sig ner en vecka åt gången är:
Deltävlingar:

Luleå


Göteborg


Linköping


Malmö



Andra Chansen:

Sundsvall



Final:

Stockholm


Så bänka er på lördag kl. 20.00....

(Alla bilder är från svt.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback