2011.01.31 - Måndag igen...

Hej hej på er!

Hur är det med er?? Själv hade jag ingen lust alls att gå upp. Redan igår visste jag att det skulle bli tufft att ta sig upp idag då jag faktiskt trodde att det skulle vara söndag idag. Åh vad besviken jag blev när jag fick veta att det faktiskt var måndag idag. Dagen har mest bestått av gäspningar och sträckningar för att hålla sig vaken. Så om jag inte bloggar något mer idag så vet ni varför, då har jag somnat =)

Lite kul har det varit idag då vi har fått information om alla delkurser som vi har att välja på under resterande delen av kursen. Det finns 7 kurser att välja på och vi ska välja ut 3 st (vår 4:e läser vi ju just nu). Det kommer inte att bli det lättaste kan jag ju säga. Egentligen skulle jag vilja läsa allihopa men de jag funderar på är: Namnforskning (bestämt), Språkvård och språkpolitik (nästan helt bestämt), textanalys och textproduktion (nästan helt bestämt), språksociologi och grammatik & semantik. Som tur är kan vi välja de resterande kurserna under Svenska C-kursen så det kommer nog att bli de 3 första kurserna. Dessutom kommer jag nog att gå på grammatik-lektionerna också för att se hur kursen är och för att jag MÅSTE lära mig grammatiken bättre. Jag tycker själv att jag är skitkass på den så jag måste lära mig det någongång. Att läraren som ska ha kursen dessutom promotar den som den svåraste och jobbigaste kursen så det gör ju att man gärna drar öronen åt sig =)

Inom en vecka ska vi ha bestämt oss så nu blir det mycket funderingar som gäller. Tur att jag har en hel del att plugga så jag slipper bli sysslolös =)

Ha det bra, snart kommer det upp en inlägg om en av mina favorithändelser. Så håll ut =)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback