2011.01.30 - Min helg så här långt...

Hej och godmiddag!

Hur har ni det?? Själv är jag lite mosig efter en mycket trevlig kväll igår men jag tänkte börja med att berätta om fredagen och sen lördagen.

Elsa sov ju här hos oss fredag till lördag. Det var inga problem alls, och hon somnade jättefint på fredagen. När jag skulle gå in och lägga mig så hörde jag hur hon snarkade mysigt på sin madrass. När jag tittade till henne så låg hon inte på madrassen direkt utan halvt under sängen. Hehe så det var bara att dra fram henne och lägga henne på madrassen igen. Sen vaknade jag ungefär en gång i halvtimmen för att titta till henne. Så fort hon lät lite så vaknade jag, så fort hon rörde på sig "för mycket" så vaknade jag. Vid 05.14 "vaknade" hon och var jätteledsen. Ingenting var bra och ingenting ville hon göra utan hon bara grät. Jag fick knappt röra vid henne utan hon bara drog sig undan och var jätteledsen. Tillslut kom jag på att hon inte var vaken utan fortafarande sov trots att hon hade ögonen öppna och svarade mig när jag frågade henne saker. Tillslut fick jag upp henne i mitt knä och då slutade hon gråta. i satt och gosade en bra stund innan hon la sig ner på madrassen igen och somnade om. Sen vaknade hon inte fören 07.30 och var pigg som en lärka.

Efter en mysig frukost så gjorde vi oss iordning och gick till sambons mamma och hälsade på. Hon har ända från när Elsa föddes haft ett speciellt öga för henne (och sen även Astrid så klart) och skickat paket och kort och så. Hemma hos svärmor fick vi lite fika och Elsa lekte med alla svärmors leksaker som alltid finns där så sambons brorsdotter har något att leka med när hon kommer dit. Vi ritade och plockade och så vidare. Det var rikitgt mysigt.

På vägen hem ringde syster och sa att de inte kommit hemifrån ännu och att det skulle ta en bra stund till innan de kom förbi och hämtade Elsa. Inga problem, vi gick hem och åt lunch och läste en massa böcker. Efter ytterligare ett par timmar ringde syster igen och berättade att Astrid blivit magsjuk och att hon behövde skjutsa hem henne och Micke innan hon kom och hämtade Elsa. Eftersom vi var bortbjudna senare på kvällen så bestämde vi att jag skulle skjutsa ut Elsa till hennes mormor och morfar istället och att syster skulle hämta henne där (hela deras familj skulle egentligen ha ätit middag där och sovit över). Jag läste just på systers blogg att hon skulle hämta hem henne idag och att både lillasyster och pappa ifamiljen blivit magsjuka. Så om jag skulle däcka i magsjuka under veckan så vet ni varför =)

Iaf var det bara att åka hem, äta lite och göra sig iordning för party. Martin hade fyllt 25 år och det skulle firas så klart. En mycket trevlig kväll blev det med härliga vänner. Mycket mycket trevligt =) Så idag är jag sjukttrött med tanke på att jag knappt sovit på två nätter.

Så idag blir det en lugn och skön dag med en promenad inplanerad med Cic om en timme. Så lite sömn nu och sen röra på sig...

Ha en bra dag
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback