2011.01.30 - Bävrar...

Hej hej!

Har ni haft en trevlig söndag?? Min har varit helt underbar. Det är skönt när man inte har något planerat alls. Vi tog en lång sovmorgon imorse, kebabpizza till lunch och en långpromenad på eftermiddagen. Riktigt, riktigt skönt.

När jag och Cic var ute och gick så gick vi förbi ett träd vid ån som var väldigt ätet på. Vi konstaterade att det nog var bävrar som varit i farten och började se oss omkring efter ett bäverbo. Helt plötsligt ser vi två bävrar på en av öarna i ån. Jättehäftigt att se dem ute i det vilda så där och så pass nära också. Tidigare har jag bara sett dem på Skansen och det är ju inte riktigt samma sak. Cicci försökte ta kort på dem men hennes kamera kunde inte zooma så mycket, det såg mest ut som två stenar. Jag hade dessutom lämnat mobilen hemma så jag kunde inte heller fota dem. Men de var mycket fina =)

På hemvägen stannade vi på Ica och jag hyrde med mig två filmer hem, Get him to the Greek och Karatekid. Get him to the Greek var en komedi men var lite halvskum måste jag säga. Karatekid blev jag mycket besviken på då den var rikitgt mesig och slutet var tydligen exakt likadant som orginalet (som jag inte har sett). Aja mys i soffan blev det iaf och det var ju det viktigaste =)

Väskan min är nästan helt packad nu, resten får åka ner imorgon när jag har använt det. Det är dags för en ny vecka i Uppsala. Hela veckan blir det inte för jag kommer att åka hem på onsdag så jag kan börja läsa mina böcker som borde ha kommit tills dess.

Nu blir det sängen.

Puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: Cicci

Vi får skicka Johan till ån ;)



Jag gillade ju Karate Kid :)



Puss

2011-01-31 @ 16:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback