2011.01.28 - AJ, AJ, AJ...

Buhuuuu....

Idag har det varit en fullspäckad dag. Vi började redan kl.9 imorse och innan det hann jag packa allt som skulle med hem igen. Jag var rätt trött på föreläsningen men det gick över när jag satte mig i bilen igen. Kan det bero på att jag bara ville komma hem?? Kanske. Iaf så var första stoppet Enköping på vägen hem där det blev lunch med syster, svåger och systerdöttrar på Café Canto. Det blev en stor sallad och en chokladtårta/kaka (vad man nu ska kalla den) till efterrätt. Efter några ärenden på stan så gick vi tillbaka hem till dem och började packa in alla Elsas saker i bilen också. Hon skulle ju med hem till oss och sova över.

Elsa somnade ganska fort i bilen och vägen hem gick bra. Ända tills vi var nästan hemma. Då körde en svart Audi om oss på motorvägen och stänker en stor sten på vår bilruta så det smäller i hela bilen. Ett snyggt stenskott har då uppstått på rutan och vid denna årstid kan detta snabbt bli mycket större. Jag ringer sambon och bestämmer att jag ska hämta upp honom och sticka ner till Carglas på en gång så de kan laga rutan innan det blir värre. Vi skyndar oss så mycket vi kan men tyvärr stänger de 16 och vi kom dit 15.53 (behandlingen tar 20 minuter) så vi måste återkomma på måndag morgon istället. Lite surt men okej då...

Sedan blev det en tur till affären där Elsa fick vara med och bestämma vad vi skulle handla. Det är ju ändå hon som är huvudpersonen för kvällen så självklart måste hon få något att säga till om. Det blev rätt mycket grönsaker och en stor flaska bubbelvatten =)

Väl hemma så vill titta på film med morbror medan jag börjar med maten. Potatisen gick bra att skala, så jag fortsätter med morötterna. Elsa kommer ut i köket med ett spel som hon börjar spela och sambon hoppar in i duschen. Han hinner lagom börja duscha så lyckas jag på något sätt slinta med potatisskalaren och skala bort ungefär halva min nagel (ner till skinnet under) och blodet börjar rinna. Jag kunde ju inte stå där och svära för att det gjorde så ont och jag ville inte skrämma Elsa så jag vände mig bara bort från henne och börjar skölja fingret under kallt vatten.
Helt plötsligt frågar hon mig vad jag gör egentligen. Jag svarar att jag skar mig med potatisskalaren. "Du måste vara försiktig, moster Ellinor, det har mamma sagt". Jo, jag var försiktig, svarar jag , men jag skar mig ändå. "Aha men mamma är alltid försiktig och skär sig inte." Hehe är hon inte världens sötaste. MEN FY FAN VAD ONT DET GJORDE OCH GÖR FORTFARANDE. Varje gång jag råkar komma åt det så känns det som om jag gör om skadan igen och igen. Den delen av fingret är ju liksom inte van vid att vara öppet och oskyddat så det är extra känsligt. Dessutom tog det skitlång tid innan det slutade blöda. Aj, aj, aj, aj säger jag bara...

Nu sover sötnosen på sin madrass medan jag och sambon sitter här i soffan, jag framför datorn och han framför x-boxet. Jag kommer nog snart att gå och sova för jag är jättetrött och jag vet att Elsa nog lär vakna tidigt imorgon.

Godnatt på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback