2011.01.27 - Skräckis....

Hej hej på er!

Visst är det underbart ute idag. Solen skiner, det är några minusgrader och snön ligger vit på marken. Det är nu jag längtar tillbaka till backen. Jag tycker att det var skittråkigt att jag bara hann åka i två dagar. Nästa gång skulle jag vilja åka en hel vecka så man har 5 dagar att åka på istället. För första dagen går nästan åt till att komma fram, i alla fall om man ska till Sälen eller något sånt ställe som tar ungefär 5 timmar att åka till. Sen är man trött efter resan och då är det skönt att bara slappa, basta och ha det skönt den kvällen. Sista dagen går ju åt till att packa, städa (om man inte betalt extra för städning) och sedan checka ut (vi hade utcheckning 10.00). Sen är det bara att åka hemåt, för även det tar ju ganska många timmar.

Om en liten stund ska jag gå tillbaka till skolan. Vår klass har nämligen en filmklubb och brukar låna en sal på skolan och titta på klassiska filmer som någon i klassen valt ut. Förra veckan var första gången och då visades Casablanca. Tyvärr missade jag den eftersom vi var i Sälen då men idag är det dags igen. Det är Annas T:s tur och det har kommit ut att det kommer att bli en riktig skräckis. En sån skräckis som man vill gömma sig bakom en kudde filmen igenom. Hehe kanske inte det bästa för mig direkt eftersom jag inte klarar av att titta på skräckfilmer. Bara deckare kan vara för läskiga för mig så vi får väl se hur det går. Jag har planer på att ta med mig hårda godisar som låter extra mycket när det är som läskigast. Jag hade planer på att ta med en kudde också men jag får gömma mig bakom halsduken istället....


Bildkälla
Detta är en av de värsta filmerna för mig att titta på för i vanliga fall tvingar jag mig själv att somna, men efter den här vågar jag inte sova i tron om att Freddie Krueger ska komma och ta mig...


Bildkälla
Även denna film gjorde att jag inte vågade vara i mörka rum under en väldigt lång tid. Fy fan vad den här är läskig. Till och med sambon ogillade den starkt...
Så om jag bloggar väldigt sent inatt så är det för att jag inte vågar sova...

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback