2011.01.26 - Onko sinulla kännykkä?

Moi!
Nimeni on Ellinor ja asun Uppsalassa. Opiskelen yliopistossa.

Hehe om ni inte har förstått det redan så har jag idag varit på finskalektion. Det var rikitgt kul faktiskt. Om jag ska vara helt ärlig så har jag aldrig gillat finska förut. Jag har tyckt att det låter fult och så men idag har jag ändrat åsikt. Det är nästan så att jag funderar på att läsa en kurs i finska bara för att det skulle vara kul. Vi får väl se, i Sverige är dte ju bra att kunna finska så det kanske blir en kvällskurs =) Jag läser ju just nu lite norska och danska och det vore kul att kunna alla nordens språk (jag hoppar nog över isländskan).

Det blev ingen lunch med syster idag. Hon ringde mig när jag var på väg till skolan och var då redan färdig på intervjun och jag förstår att hon inte orkade vänta på mig i 2½ timme. Det får bli en annan gång... Så jag följde med Anna W till studentbokhandeln för att se om de hade vår skönlitteratur till norkan och danskan. Nepp det hade de så klart inte så nu måste jag leta på nätet. Det negativa är att det tar ju en bra stund innan man får hem böckerna då och sen ska jag hinna läsa dem innan kursen är slut. Aja det är bara att beställa...

Nu blir det plugg, plugg och plugg i ett par timmar.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback