2011.01.18 - Har jag hamnat fel...?

Hej hej på er!
Har ni det bra?? Jag har ju börjat skolan igen idag och det var trevligt. Eler ja, vad jag nu ska säga. Höll på och dö till en början och frågade faktiskt mig själv om jag hade hamnat fel...

Jag ska ju börja läsa svenska B (Svenska språket/nordiska språk B som den egentligen heter) och vår första delkurs är nordiska språk, främst norska och danska. Det kan ju kännas lite udda att läsa om dessa språk när man egentligen ska läsa om svenska språket men det är bra att känna sina grannar väl och hur vårt och deras språk har utvecklats tillsammans och bort från varandra.

Iaf så in i lektionssalen kommer en norrman med bred norska och börjar skriva på norska, prata på norska och dela ut papper på norska.... EHHH HAR JAG KOMMIT FEL, ELLER ÄR DET SOM I HOW I MET YOUR MOTHER DÄR LÄRAREN GÅTT FEL??? Men tydligen är det så vi ska ha det under denna kurs. Idag var det norska som man ändå förstår ganska bra, även om det är svårt att läsa, men fatta hur det blir på danskan som är mycket svårare att förstå även om det är lättare att läsa. Vojne vojne säger jag bara (hehe fick in lite finska i det hela också)

Aja dessutom förberedde han oss på att det kommer att bli en fruktansvärt tuff kurs eftersom vi ska lära oss om 2 språk (egentligen om 4 språk, finska och isländska också, men mest de andra två) som egentligen borde haft varsin 7,5p-kurs. Jiippii, eller inte.

Det värsta var nog när han sa att vi skulle ha en muntlig tentamen på 30 minuter var. FAAAAAAAN!

Tur att det bara är en 7,5 p kurs för det betyder att den snart är slut hehe

Hoppas ni haft en bra dag.
Puss puss


Kommentarer
Postat av: Elin

Ska tentan vara på norska och danska? I sånt fall måste du spela in den till mig. Jäklarns vad roligt att höra dig prata om guleböjar och sånt! För att inte tala om danskan. Hmmm, undrar om man kan få prao på just den tentan?

Kram på dig!

2011-01-18 @ 20:28:41
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback