2011.01.04 - Riktig pluggdag...

Hej hej!

Idag har det varit en riktig pluggdag. Jag har suttit nästan konstant från halv11 fram till för knappt en timme sedan. Jag har bara haft paser för att äta lunch och laga middag. Några micropauser för att kolla facebook eller läsa bloggar har jag också gett mig själv. Annars har det varit fullt ös. Nu är det bara två dagar kvar att plugga så det börjar dra ihop sig. Jag kommer nog att vara rätt fokuserad på dagarna på att plugga så om jag är dålig på att uppdatera, låter konstig i telefon osv så är det därför, inget annat. Sambon börjar tröttna på att vara hemma nu (jag är ju inte så social direkt), men idag förhörde jag honom faktiskt en stund på hans körkortsteori (han håller på att plugga till att ta BE-körkort). Det var bra för även jag lärde mig en hel del...

 
Jag kan bli lite knäpp efter ett tag... =)

Idag gjorde jag faktiskt världens godaste potatismos. Vi har faktiskt varit riktigt duktiga på att LAGA mat till varje måltid. Dessutom äter vi frukost, lunch och middag, vilket vi inte alltid gjort förut. Om jag inte äter frukost så brukar jag inte bli hungrig fören på kvällarna eller iaf runt 16-17. Det inte inget bra jag vet men jag har varit väldigt lat när det kommer till mitt matintag. Och ni som tror att jag svälter mig: Jag väger mer nu än när jag jobbade och åt frukost, lunch och mellis varje dag + middag (eller lättare måltid) på kvällarna. Det har liksom varit enklare att sova och plugga lite på den tiden som det tar mig att göra och äta frukost. L A T -syndromet kallas det =)

Iaf så gjorde jag ett jättegott potatismos idag. Jag kokade bara potatis och under tiden värmde jag på mjölken så den blev kanske 60 grader (så varmt att det bränns om man stoppar ner fingret men inte bränner fast i botten eller kokar). Den kokta potatisen mosar jag med elvispen och blandar i lite flytande margarin. I med en del av mjölken och vispa hårt. Tillsät sedan mer mjölk och vispa hårt till konsistensen blir som ni vill ha den. Då vispar ni in så mycket luft att moset nästan blir vitt (iaf väldigt ljust). Häll i svartpeppar och salt efter smak och vips. FÄRDIGT!!

Så himla gott med några stekta fiskbitar till =) Som ni märker gör jag inte mat efter recept utan efter smak och tycke. Det brukar bli bäst så och efter ett par gånger så har man fått in känslan på hur mycket som är bra för att det ska bli som godast =)



Nej nu har klockan runnit iväg och jag måste upp tidigt imorgon också för heldag med böckerna.

Sov så gott.
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback