2011.01.01 - Årets lista...

Jag hittade en lista hos Spiderchick som jag kände att jag ville svara på jag med. Så så här blev den:

Har du gjort något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har faktiskt varit utomlands (Kreta) med min sambo vilket var nytt både för mig och honom (jag var i Italien när jag var 2-3 år men det minns jag ju inte så det räknas inte)

Har du några nyårslöften?
Som så många andra så kommer jag att satsa på en sundare livsstil med bättre kosthållning och mera motion. Eftersom jag har haft så ont i mina leder under 2010 och inte vetat varför så har jag inte vågat eller kunnat träna knappt någonting och det börjar synas kan jag lova. Jag vill ha tillbaka min vältränade (?) kropp... Vi är en grupp som kommer att köra peppning av varandra för att orka fortsätta så det kan nog bli bra =)

Vilka länder besökte du?
Kreta, Finland 

Vad var din största framgång 2010?
Framgång vet jag väl inte men det största jag gjorde var att säga upp mig från mitt jobb och gå tillbaka till skolan. Dessutom flyttade jag halva mitt bohag till Uppsala. Dessutom förlovade jag och min sambo oss och planerar nu vårt kommande bröllop =)

Största misstaget? 
Oj, ehhh vet faktiskt inte. Att jag inte gick till doktorn tidigare???

Den bästa nya personen du träffade?
Det måse vara alla mina underbara språkvetare som jag har träffat. De gör verkligen livet borta hemifrån mycket roligare att leva =)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Första delen av året var jag nog mycket ledsnare än tidigare då jag dels hade ont ont ont och dels för att jag kände att jag hade kört fast i livet och inte visste hur jag skulle ta mig vidare.
Den andra delen av året har jag nog varit mycket gladare än vad jag varit på länge. Miljöombytet och svaren från läkarna gjorde att humöret gick upp i topp igen =)

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar nog att jag hade umgåtts mer med min syster och systerdöttrar för jag saknar dem så mycket men det var en intensiv höst där jag knappt hann andas vid vissa perioder. Det får bli en bättring på det under 2011.

Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin skulle jag tro. Vad gör man inte för att kunna ha kakan och äta upp den.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När min sambo friade, när min söta systerdotter såg världen för första gången, när jag började bland språkvetarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback