2011.02.23 - ÖVERRASKNINGSMIDDAG...

God morgon, god morgon!

Hur har ni det?? Jag har äntligen fått veta varför jag har sovit dåligt och har haft konstiga drömmer de senaste nätterna... FULLMÅNE. Det är inget jag tänker på egentligen men vissa gånger är jag nästan helt säker på att det är månens fel. Ofta får jag reda på efteråt att det varit fullmåne och då förstår jag varför jag har varit som jag varit på nätterna... Någon som känner igen sig??

Igår var det en fullspäckad dag. Det var sambons födelsedag och jag hade lovat att inte skriva om det här och på fb. Dessutom hade jag hemliga planer för honom som jag inte ville råka försäga mig om så därför fick bloggen vara tyst...

Så jag lurade honom till att tro att jag inte ens hade planerat middagen, skulle komma hem samtidigt som honom osv. Jag hörde hur besviken han lät när jag sa att det fanns köttfärs och falukorv i kylen och att vi skulle fundera på nåt att äta... Hehe så när han kom hem så möttes han av en lägenhet fylld med tända ljus, ett fint dukat bord och ett glas nyupphälld champagne =)
Han skickades sedan för att göra sig iordning medan jag gjorde klart middagen.

Det blev en tre rättersmiddag...

Förrätt: Avokado- och kräfttoast
Varmrätt: Färsbiffar med smak av vitlök och basilika, ugnsstekt potatis och morötter och cream fraich-sås. (MUMS)
Efterrätt: Chokladpuddig med grädde

Efterrätten kanske inte låter så spännande men det är nästan det ända i sötsakerväg som min sambo gillar och han älskar chokladpudding så därför är det självskrivet =)

Åh vad maten blev god igår. Det är vid sånna här tillfällen jag påminns om hur mycket jag gillar att laga mat och komponera ihop middagar. Förrätten var ett recept sm jag hittade på nätet, som jag sedan ändrade lite på efter smak, men varmrätten komponerade jag ihop helt själv...

Så nu önskar jag mig ett större kök som man faktiskt kan laga mat i. Vårt kök har nästan inga avställningytor så minsta lilla disk eller saker gör att hela köket känns belamrat. Men igår orkade jag stå ut med det och det blev rikitgt bra =)

Idag är sambon hemma så jag tänkte passa på att umgås med honom. Vi ska bland annat ta en långpromenad senare men nu blir det till att äta rester från igår =)

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Elin

Låter härligt!

2011-02-23 @ 11:23:26
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback