2011.02.18 - WIIIHOOOOO!!!!

Heeeeeeeeeeeeeej!

Här är vi igång!! Alltså jag tror inte att jag kommer att bli på dåligt humör alls idag (om jag inte får mat inom en timme kanske hihi). Jag känner mig bara så galet lättad och positiv idag att inget kan få ner mig på jorden igen. Om jag blir för jobbig under inlägget får ni stå ut, jag har varit under galen press det senaste halvåret och nu är det löst =) (eller ja snart är det det men jag har iaf gjort mitt)

Ni som fattar vad jag menar ovanför fattar men ni andra får stå ut med att jag inte avslöjar mer än så. Det är något jag inte vill lägga ut på bloggen men jag kan lova att det bara är positivt iaf =)

Som ni vet hade jag tenta idag och jag var så bra!!! Hehe jag tror att jag chockade mina lärare (speciellt den bistra norrbaggen som dessutom bjöd på ett stort leende hehe) och kanske även mig själv en del men jag var rikitgt bra och nu är den kursen klar. Det känns så hilma bra kan jag lova. Nu kan jag bara njuta av mina andra kurser!!!!

Jag var på min första föreläsning i "textanalys och textproduktion" idag och för det första kom jag försent eftersom jag hade tentan till halv1. Inte ens att kliva in i ett klassrum, fullt av folk, längst fram i salen precis vid lärarinnan kunde ta ner mitt humör. (som ni vet hatar jag att komma försent och kan må rikitgt riktigt dåligt efter det) Jag gled bara in med ett stort leende på läpparna och hittade en plats =)

Att jag dessutom fick skriva en dikt på Haiko (japansk verssätt att skriva på) gjorde inte saken sämre. Man ska skriva en vers på tre rader där den första redan har 5 stavelser, den andra har 7 stavelser och den tredje har 5 stavelser. Dessutom hade vi vissa regler som att första raden skulle vara om en tidpukt på dagen och den sista skulle vara en jämförelse av den andra raden. Ni fattar nog när ni läser min dikt...
Min blev så här:

Morgongryningen
Solen stiger ur havet
likt en apelsin

Kanske inte den bästa me jag hade 5 minuter på mig =)

Nu sitter jag och väntar på att få gå och äta på Innovation för jag är jättehungrihg och sugen på Phad Thai och en kall öl =)

Hoppas ni får en toppen-Fredag för det tänker jag ha. Jag måste fira att tentan är klar!!!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis! Vad skönt för dig!

Kraaaaam

2011-02-19 @ 08:22:19
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback