2011.02.17 - I UPPSALA...

Hej hej på er!

Idag blev det inte mycket bloggande men så blir det ibland. Jag var tvungen att gå upp tidigt i morse för att göra mig i ordning och åka till Uppsala. Jag var tvungen att åka förbi lägenheten och hämta ett nytt block (måste ha ett i varje kurs nu när vi parallelläser alla kurser) och en bok som jag behövde ha. Då jag var där såg jag att klockan inte var allt för mycket så jag lämnade bilen där och gick till skolan. Jag var rätt seg hemma så jag trodde inte att jag skulle hinna med det men det gjorde jag iaf. Det är så skönt att få sig en promenad.

Väl i skolan hade jag min första lektion i Grammatik och semantik och den kommer absolut att bli stenhård. Fy fan kan jag bara säga... Aja det är bara att bita i det sura äpplet =)

Sen var jag duktig och satt och tokpluggade ett par timmar inför morgondagens tenta. Jag tror att det har släppt ganska mycket nu så jag hoppas att det ska gå riktigt bra.

Sen fick jag sällskap vid bordet och då gick det inte att plugga mera. Det var faktiskt skönt att få snacka lite med klassisarna. Man träffar dem ju inte så mycket längre när alla läser olika språk, så man får passa på när tillfälle ges.

Efter en stund var det dags för vår seminariegrupp med vår programmanvariga som vi har varje torsdag 16-18. Idag var det en Ola som var där och föreläste om hans passion, gamla utdöda språk som han har skrivit en massa böcker om och doktorerar om osv. Han var mycket trevlig att lyssna på för han brann verkligen för det han pratade om och då rycktes man med liksom.

Hem igen (i Uppsala) och fortsätta att plugga. Nu sitter jag och tittar på svensk maffia och snart blir det sängen...

Ja där har ni min dag. Den har varit rätt intensiv men efter imorgon kan jag förhoppningsvis andas en liten stund =)


Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback