2011.02.14 - ALLAHJÄRTANSDAG =)

GLAD ALLAHJÄRTANSDAG PÅ ER!!



Idag är det kärlekens dag och det känns i luften. Till och med vädret är på vår sida och solen strålar för fullt. Det får nog bli en långpromenad här senare för att passa på att få lite sol på sig. Det var så skönt i lördags att fyllas av lite solenergi =)



Som ni vet kommer jag inte att fira något idag eftersom sambon inte är hemma. Vi får väl se om jag får för mig at baka något bara för att få lite speciellt ikväll, men annars kommer det nog att vara rätt likt en vanlig måndag. Den enda skillnaden är att jag inte är i Uppsala idag. Mitt nya schema har nu börjat vilket kommer att betyda att jag blir kvar en dag extra i Eskilstuna. Det är rätt skönt att slippa stressa iväg på måndagsmorgnarna.

Eftersom tentan i fredags inte gick något bra så måste jag göra den igen på fredag så denna vecka kommer återigen att bestå enbart av plugg. Lite surt känns det men formen med muntlig tenta passar verkligen inte på mig. Jag blir jättestressad av att sitta ensam i ett rum med en (detta fall två) lärare som förväntar sig ett svar på en gång, när jag ibland behöver lämna en fråga unde resten av tentan innan jag tänkt klart på den. Så kan man ju inte göra här. Så nej, jag gillar inte den formen alls. Jag har haft en del muntiliga prov tidigare, både på högstadiet och på gymnasiet och det låser sig för mig. Jag är ingen person som pratar massor i vanlga fall och det kan låsa sig för mig även om jag pratar med en ny person om väder och vind... Så tänk er då att prata om saker som de förväntar sig att jag ska kunna på en gång.

Aja det gäller väl att tokplugga en gång till inför fredagen och hoppas på att det ska gå bättre den här gången. För jag måste verkligen klara tentan. Jag blev til och med inringd på jobb imorse men var tvungen att tacka nej för jag måste verkligen plugga... Synd för det hade varit trevligt =)

Nej nu ska jag stänga av datorn och sätta mig och läsa en massa.

Puss


Kommentarer
Postat av: Elin

En stor kram till dig på alla hjärtans dag från oss alla här i Enköping!

Trist med tentan, men jag känner igen mig! Hade aldrig så dåliga betyg som på muntliga prov. Kanske ligger i generna? Vi kan väl ta och skylla på det iaf! Tänk på det som en träning. Alltid lär du dig någonting av det som du kan ha nytta av nästa gång. Lycka till på fredag!

Kram kram igen!

2011-02-14 @ 14:25:35
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback