2011.02.13 - MELODIFESTIVALEN, DELTÄVLING 2


Bilderna är från svt.se

Igår gick deltävling nummer 2 av stapeln i Melodifestivalen. Denna vecka var de i Göteborg. Eftersom jag firade allahjärtansdag med min sambo så missade jag själva tävlingen. Jag tänkte att jag skulle se om jag kunde hitta den på nätet och titta på den i efterhand.

I alla fall så har jag så klart tagit reda på resultatet och det blev nog nästan som jag trodde efter att ha tjuvlyssnat på låtarna.



Direkt till final gick:


Brolle


Sanna Nilsen




Till andra chansen gick:


The Monkier



Loreen


Jag hade inte tippat att the Monkier skulle ta sig vidare, snarare Christian Walz eller Elisabeth Andreassen. Loreen är ju sjukt duktig (hon är liksom hälften av alla tävlande ursprungligen från Idol) och Sanna kan man inte annat än älska =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback