2011.02.11 - UPPE MED TUPPEN...

Godmorgon!

Eller nej det är ingen god morgon för det har kommit typ en halvmeter snö ute och trots att min underbara sambo var ut i gårkväll och stottade fram bilen så är det ett tjockt lager på den igen. Dessutom kommer det att vara plusgrader idag så det lär bli så där kul att sitta och åka till Uppsala. Jag hoppas att de har hunnit ploga bort det mesta för folk blir livsfarliga på vägen när det kommit mycket snö. Det är som om vi aldrig har haft snö förut och de bara måste ge sig ut i sommardäcken och gasa järnet... Dessutom lägger vi dit lite lastbilar som inte kan köra framåt alls eftersom de bara har hala, hårda sommardäck... Visst är vårt land underbart =)

Aja här sitter jag uppe, ska snart hoppa in i duschen för jag måste nog gå ut om en timme och starta bilen och gräva fram den. Det är synd att jag verkligen måste ge mig ut på vägarna idag för jag brukar försöka hålla mig hemma när det varit sånt här väder, men jag ha ju tenta och den kan jag ju inte missa...

Åhh vad jag hoppas att den ska gå bra, jag bara måste klara den. Tydligen ska de vara rätt snälla, eller de var det igår s det känns ju skönt. Hoppas att ingen av dem haft en dålig natt eller dålig morgon för då ligger jag illa till hehe

Nej nu måste jag duscha och sen äta frukost.

UPDATE: Nu ringde sambon och är på väg hem för det är knappt plogat på den vägen som jag ska åka. FAN FAN FAN. Hur ska jag göra?? Tydligen är inte Enköpingsvägen plogad, ska man då åka genom Västerås, men där har jag en bra bit med 90-sträcka också... Hmm
Som jag sa, jag brukar försöka undvika kaoset, men idag måste jag...

Wish me luck...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback