2011.02.07 - Sjuk igen...

Hej hej!

Här är det sjukstuga. Jag fattar inte hur det funkar, jag var ju jättefrisk nästan hela hösten men nu har det slagit till igen. Igår började jag känna av halsen och dessutom frös jag helt tiden. Imorse när jag vaknade gjorde halse SJUKT ont, jag har konstiga skakningar i kroppen och feberkänningar. Det är så konstigt hur snabbt det kan komma. Men det är klart att det kommer nu, jag har ju tenta i veckan. Av någon konstig anledning lyckas jag alltid bli sjuk i samband med tentorna.

Söndagen gick i ett och jag hade inte tid att sitta framför datorn. Morgonen bestod så klart av tvättning som vanligt. Mitt i tvätten stack jag iväg till stallet och red Chessire. Första gången jag red på typ 3 månader men jag orkade mer än vad jag trodde att jag skulle orka. Sen var det bara att åka hem och göra mig irodning för att åka till Nykvarn och fira kusinen och kusinbarnet som fyller år idag. När vi kom hem satte jag mig i soffan och skulle läsa min bok men somnade rätt snabbt och då var det bara att lägga sig i sängen istället. Kan ju ha varit där som det började?

Idag blir det plugg i soffan trots sjukdom. Jag har inte tid att bara vara sjuk. Det får jag vara efter fredagen i sånna fall. Jag ska hinna läsa färdigt och börja skriva recentioner på både böckerna. Sen blir det tenta plugg som bara den...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback