2011.02.01 - Ont i nacken...

Hej hej på er!

Fy vad jobbig denna dag har varit. Jag har haft så himla ont i nacken och har det fortfarande och ingenting hjälper. Om jag har suttit stilla med huvudet för länge har det värkt något galet mycket och om jag har lutat huvudet åt sidan så har det liksom "ramlat av" (åt sidan). Musklerna har liksom inte orkat hålla upp huvudet idag. Att sitta framför datorn har idag varit en rikitg pärs.
Jag har tagit värktabletter men det hjälper inte, jag har försökt att massera mig själv vilket inte heller har hjälpt.
VAD SKA MAN GÖRA???

Annars har det varit en intressant dag. Vi var bl a haft lektion i samiska vilket var en upplevelse. Jag hade ingen ning om att det pratades tre olika samiska "språk" i Sverige och att de knappt kan förstå varandra =) Det är väl dialekter från början som sen utvecklats till olika språk.

En föreläsning i norska har vi också hunnit med och där fick vi titta på skillnaderna mellan skriftspråksvarianterna nynorsk och bokmål.

Imorgon blir det danska och sen hemfärd. Förhoppningsvis har mina böcker hunnit komma så jag hinner läsa färdigt den norksa boken till på fredag när vi ska se filmatiseringen av Brödrar i blodet (boken som vi ska läsa)...

Nej ni får ursäkta för den dåliga uppdateringen men jag klarar inte av att sitta här längre. Nacken is killing me =(

Kika in senare ikväll för då kommer det upp en tävling om biljetter till en rolig fest =)


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback