2011.04.27 - TANDLÄKARBESÖK

Hej hej!

Hoppas allt är bra hos er! Här är det rätt bra faktiskt även om morgonen var tidig. Jag var nämligen tvungen att gå upp tidigt för jag hade en tanläkartid kl.8. Jag är alltid skitnervös när jag ska dit. Lite som när man ska besikta bilen. Man vet aldrig hur det ska gå och man vet att det kan kosta skjortan om de hittar något och pengar man fär lägga kommer inte att synas heller. Alla vet att vilverkstaden och tanläkaren kostar galet mycket och jag hatar verkligen att gå dit. Jag är uppvuxen i tanläkarstolen då jag alltid haft problem med mina tänder. Mina mjöljtänder saknade emalj (kul va?) och mina 6års tänder (eller är det 12år) var så dåliga att det iprincip bara var mjöl inuti dem. Dessutom har jag haft tandställning i 8 år och dragit ut 5 permanenta tänder för att det varit för trångt i min mun. Så ni kan säkert förstå hur nervös jag var när jag skulle behöva betala för alla mina tandläkarbesök. Som tur är så blev det mycket bättre och nu behöver jag bara gå dit en gång per år (ett tag var jag hos tandläkaren varannan vecka, ibland varje vecka).

Så idag var det då dags igen och eftersom jag haft ont i käken så var jag ite extra nervös för att de skulle hitta en rot som var dålig eller så. Det gjorde de inte!! Jiippii!! Han hittade dock ett litet hål som var tvungen att lagas, men jag var duktig på att framhäva att jag var student nu för tiden OCH under 29 år (en extra tandrabatt på 300kr) så jag fick det mycket billigare. Både studentrabatt och allmän ungdomsrabatt gjorde att allt gick på 950kr. Det kämdes mycket mycket bra då bara en lagning kostar mellan 500-1200kr =)

Sen när jag kom hem var jag jättetrött och det var jag redan igår. Jag tvingade mig själv att vara vaken och plugga ett par timmar innan jag vid halv12 knappt kunde hålla ögonen öppna. Så det var bara att ta en liten lur men vaknade en timme senare. Aja inte mycket att göra, sova behövde jag tydligen.

Resten av dagen har spenderats i soffan bland böckerna. Dessutom har jag räknat lie på deklarationen som ska in snart.

Nu blir det till att städa lite här hemma, det ser ut som ett bombnedslag =) Sen blir det middag och förhoppningsvis en stund i solen med sambon.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback