2011.04.14 - EJ SVENSK...

Hej hej på er!!

Just nu sitter jag och tittar på SM-final 4 mellan Färjestad och SAIK där Färjestad leder med 3-1 i matcher. Kvällens match kan alltså vara den avgörande och 7 minuter in leder vi med 1-0. Det känns mycket bra!!!! SÅ vill vi att det ska fortsätta...

Min dag har varit helt upp och ner. Jag skulle ju städa hemma imorse och började med att diska för att det skulle vara fint imorgon när vi kommer hem. Jag hann igenom kanske halva diskhon innan en tallrik gick sönder i handen på mig och skar mig på två fingrar. Det blödde kan jag lova och inte ville det sluta heller. Okej det var inte galet stort men det var olyckligt ställe som gjorde att det inte ville sluta blöda. Så gick det med den disken. Jag pratade med sambon senare och han lovade att ta disken istället =) Jag har väl världens bästa sambo...

Resten av dagen har varit rätt okej, värken i käke har avtagit en hel del under dagen men jag vill ändå kolla upp det. Jag ringde och fick en tid veckan efter påsk och det funkar. Om det skulle bli mycket värre fick jag återkomma. Så jag hoppas att jag inte har lika ont imorgon när jag vaknar...

Som sagt så måste ju min anmälan till hösten in senast imorgon och sista dagen brukar sidan packa ihop totalt för att alla väntar till sista sekund. Därför fixade jag det idag (kanske också i senaste laget men jag var inte sist...). Helt plötsligt ser jag något om en anmälningavgift som ska betalas. Eftersom jag inte hört talas om det förut så var jag tvungen att gå in och läsa vad det var. Det är en avgift för dem som inte är svenska medborgare eller medborgare i något EU-land som vill komma och studera på svenska universitet och högskolor.
Vet ni vad det roliga är?? De vill att jag ska betala... 900 SPÄNN... ALLTSÅ ÄR INTE JAG SVENSK ELLER??? HAR JAG FÖRLORAT MITT SVENSKA MEDBORGARSKAP UTAN ATT JAG VISSTE OM DET?? KANSKE HAR JAG BLIVIT BORTGIFT ELLER NÅT...

Han som jag pratade med frågade om jag inte bott utomlands och jo, jag bodde ju faktiskt en vecka på Kreta i somras så lite rätt har han ju... hehe

Men helt ärligt, varfö har jag blivit utskriven från landet för??? Han kunde ju hålla med om att jag nog var svensk medborgare eftersom jag hade ett svenskt personnummer (som om det vore det ända beviset, jag är fan född här av svenska föräldrar och har bott här hela mitt liv...) men han kunde inte hjälpa mig för något såg konstigt ut så jag mste återkomma imorgon när handledarna var tillbaka... JÄVLA VHS det är fan alltid strul varje gång man ska söka.

Aja jag får ringa imorgon igen och skälla lite mera på dem så kanske jag kan få vara svensk igen =)

Nu ska jag årtergå till matchen där det nu står 2-0!!!

    
Jag vet inte vad ni tycker man jag tycker inte att jag sett alltför utländsk ut någonsin i mitt liv...

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback