2011.04.11 - SKÖN SOLDAG

Hej hej på er!

Har ni haft en fin helg?? Mycket sol och varmt har det varit här iaf. Detta var en av få helger där vi inte hade något stort planerat och det var riktigt skönt. Fredagen blev ganska lugn, vi var hos Timmie och Linda och drack lite kaffe och pratade. Det var skönt med en lugn fredagskväll.

Natten mellan fredag och lördag var inte lika rolig. Smabon var jätteförkyld och låg och snarkade HELA natten och eftersom jag var uppe väldigt tidigt i fredags så var jag inte direkt piggare efter en sån natt... Jag fick knappt sova alls och när klockan var 6.30 gav jag upp och la mig på soffan istället.
Tur då att min syster ringde och frågade om de fick komma hit och låna ett par skor av mig. Hon tog med sig hela familjen och medan grabbarna åkte och tog en fika åkte vi tjejer till stallet och skulle egentligen bara titta på hästarna. Det slutade med att Elsa fick rida för första gången i sitt liv... Snacka om stolt mamma och moster hon hade då =) Vi trodde att hon skulla banga då hästen ändå var 155cm hög men hon ville knappt gå av efteråt. Hon ville rida mera... Undrar vad hon har att brås på hehe.

Det blev även en tur ut till mamma och pappa, med fika och byte av fasters däck (jag och sambon). Hela dagen var rikitgt mysig och det var en skön överraskning för oss alla att familjen från Enköping kom förbi.
Kvällen för mig blev ganska tidig. Jag var som sagt skittrött så jag åkte hem och somnade på soffan.

Söndagar börjar som ni vet med tvättning och min underbara sambo lät mig sova första omgången och tog den själv. Helt underbart så jag tog resten av omgångarna. Sen pysslade jag om min sjukling resten av dagen och det hela avslutades med en mysig fika hos Cicci och Martin.

Så over all har det varit en mycket skön och mysig helg och därför har jag prioriterat att vara ute i solen och umgås med när och kära.

Nu ska jag göra mig iordning och sen sticka ner på stan och klippa luggen. Den har vuxit något fruktansvärt mycket så den måste ansas lite. Sen blir det en cyckeltur innan skolarbetet väntar.

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback