100918 - Reccegasquen!!! omg 1

Godmorgen på er!
Idag kan jag faktiskt säga så för jag sov till typ 12 idag. Vi kom inte hem fören 03.40 i morse så det är nog inte så konstigt om man var trött... Min underbara sambo var snäll och kom och hämtade mig och Anna i Uppsala i natt och skjutsade hem oss till E-tuna. Han ska få duktigt med belöning under dagen idag =)
 Först vaknade jag av mig själv vid 09.43, gick och la mig i soffan och somnade om igen. Vaknade vid 12 när sambon rörde på sig. Han ringde då till pizzerian och hämtade lite mat. Så himla gött. Nu slappar vi i soffan en stund tills jag ska åka ut och hälsa på hos päronen. Det blir en extremtlugn dag och kväll ikväll eftersom jag mår så där. Det började för ett par dagar sen att jag kände mig mosig och igår var jag riktigt nere. Jag trodde till och med vid ett tillfälle att jag inte skulle kunna gå på gasquen, men det blev lite bättre så jag kom som tur var iväg...

Det var tight med tid mellan föreläsningen och samlingen så jag och Madde stannade kvar på skolan och gjorde oss iordning. Vi bytte om på varsin toalett och satte oss sedan i ett undangömt hörn och sminkade oss och fixade håret. Det var inte det lättaste kan jag lova att få till sminket på en minispegel och platta håret utan spegel men det blev riktigt bra tillslut iaf.
När vi var klara traskade vi till vardera nation för uppsamling innan vi tillsammans skulle gå upp till Universitetshuset. Väl där fick vi gå i led bakom vår fana upp till Universitetshuset där det spelades av både fioler och blårorkestrar. Det hade varit ännu trevligare om det inte hade börjat spöregna medan vi stod och väntade på att få gå in. Tur att Elin hade ett paraply som vi alla kunde klämma in oss under =)

Sen blev det intåg i universitetsaulan där det bjöds på bra musik och fina tal.
Tillbaka till nationen för att bli avprickade, få champagne och hitta sin plats på tavlan. Dessutom skulle man hitta sin bordsherre/bordsdam. När jag väl hittade mitt namn så fick jag en glad överraskning när jag såg vem min bordsherre var, Petri en kursare. Det var rikitgt skönt att veta att man skulle sitta någon man kände och dessutom slippa leta bland alla människor efter rätt person =)


Ni får fortsättningen av Gasquen senare. Nu ska jag göra mig iordning och sedan bege mig ut till päronen...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback