100911 - Redan 9 år sedan???

Hej på er och glad lördag på er!
Man brkar kanske inte säga så men jag känner ovanligt glad idag. Jag har egentligen ingen orsak till det utan är bara positiv. Det är skönt att ha sådana dagar ibland =)

Ni skulle nog inte heller klaga om ni satt i ett myshörn av soffan, läsa Elsas mode (för 100:ade gången) och ätandes på lite Merci-choklad. Det kan bara inte bli fel... Det här är en sån lördag när det känns som om det inte gör så mycket att man inte varit utanför dörren än. Vi får väl se vad vi hittar på till kvällen. Inget planerat än men det brukar bli bra till slut.

Imorgon ska jag rida för första gången på ett par veckor och det är alltid lika spännande för hur det ska gå. Iof ska jag rida Chessire och då brukar det gå bra. Han är ju inte direkt bråkig av sig om man säger så =)

Annars blir det nog en hyfsat lugn helg innan jag måste ta iut med studierna igen på måndag. Jag försöker ju se till att jag ska slippa att plugga på helgerna för att få lite andrum och passa på och njuta av livet när jag väl får träffa min sambo.

Hoppas ni får en bra Lördagskväll.

Puss


Haha jag glömde totalt bort att skriva om det jage hade tänkt när jag lade rubriken...

Iaf, idag är det 9 år sedan World Trade Center och USA utsattes för terrorattacken. Jag och sambon satt och pratade om det tidigare på förmiddagen att vi kommer ihåg exakt vad vi gjorde och var vi var när nyheten nådde oss. Själv satt jag på bussen på väg hem och lyssande på bussens radio när de berättade att en bomb hade exploderat i ett av tornen. Då visste de ännu inte att det var ett plan som hade kraschat i tornet så snacka om att jag blev chockad när jag väl kom hem och fick se bilderna på TV. Hela dagen sände TV4 CNN:s nyheter och bilder... Helt sjukt hur de lyckades med denna plan men jag kan lova att de bilderna iaf har etsat sig fast på mina näthinnor iaf...


Blidkälla


Bildkälla 2

Kommer ni ihåg vad ni gjorde denna dag???


Kommentarer
Postat av: lobotomimi

Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde den dagen i sig, men jag kommer faktiskt ihåg när min pappa berättade för mig vad som hänt! Jag var dock bara tio år gammal och förstod inte riktigt innebörden i det hela.

2010-09-12 @ 22:37:44
URL: http://lobotomi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback