100906 - Mysmåndag...

Godmorgon godmorgon!
Har ni haft en bra helg?? Igår kväll kunde jag inte fatta att det redan var söndag. Jag var nästan helt övertygad om att det var lördag. Då kände jag så här: Vad har jag gjort hela helgen egentligen eftersom jag inte ens har fattat att den är slut??
 I fredags var jag och hälsade på på gamla jobbet. Det var så kul att få träffa alla glada, härliga barn och vuxna igen och de blev ritkigt överraskade när jag klev in. Det var ju bara jag och mamma som visste om att jag skulle komma. Jag kan lova att det var svårt att hålla tyst om det men det blev ju bra =)
Efter det åkte jag och sambon och åt lite lunch och samlade energi innan vi stack ut på soffletning. Vi åkte verkligen runt till ALLA möbelbutiker i och runt Eskilstuna. Det var inte lätt kan jag säga. Vi ville ha en riktig myssoffa som ändå hade bra kvalitét, snygg och lagom stor. Gärna med dubbla divaner så vi har varsin att ligga på. Just nu är det mode med många "småkuddar" istället för ordentliga ryggkuddar. De är supersnygga men jag tror inte att det är sås könt så länge faktiskt. Man hamnar liksom mellan 2 st, det klämmer konstigt i ryggen osv. Så nej de sofforna gick helt bort... Vi hittade en som vi blev helt kära i. Den kändes dock lite stor så vi mätte och mätte i affären innan vi åkte hem och mätte där också. Tyvärr fick vi erkänna att den skulle bli för stor för vårt vardagsrum. Tillslut hittade vi ändå en på Underbara hem som vi verkligen fastnade för. Jag lovar att ta kort på den så ni får se den.
I lördags var jag först och klippte mig på morgonen och sen blev det färd till Nykvarn för att fira min faster som fyllde år. Det var god mat och gott fika (som vanligt när vi är där) men man gör ju alltid misstaget att äta för mycket av det goda och sen sitter man med matkoma och vill bara sova =) När vi kom hem blev det en lugn hemmakväll där jag somnade i soffan (sista sovstunden i gamla sofforna).
Söndagar börjar ju alltid med tvättning. Sen blev det ommöblering av hela lägenheten och förberedelser för att få ut våra gamla soffor. De var verkliga gigantiska. Sambon åkte och hämtade kärran och flytthjälpen, hämtade våra soffor och örde dem till hens pappa. Svärfars soffor åkte sedan till tippen innan vi åkte och hämtade den nya soffan och körde hem den till oss. När vi ändå fixade nya soffan så passade vi på att göra om i hela vardagsrummet. Flyttade runt vissa möbler och en del saker åkte ner i källaren och det blev riktigt riktigt bra. Sen var jag helt slut och somnade med boken i luften i soffan =)

Det har alltså varit en ganska intensiv helg men samtidigt väldigt rolig. Idag blir det en riktig pluggdag här hemma innan jag åker till Uppsala framåt kvällen. Det känns ganska skönt att ändå kunna vara här hemma lite extra innan jag återvänder till Uppsala.

Nu blir det frukost och sen plugg.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback