101011 - [msd="V.*"][msd="QS"]??

Hej på er!

Ni trodde kanske att jag pluggade språk, så vad är då detta?? Har hon bytt till kemi eller fysik kanske ni tänker... Nepp jag läser just nu datorlingvistik och då är det massor med formler man ska sätta ihop för att kunna söka efter saker i olika korpora (textsamlingar) på datorerna. Fy fan vad kämpigt ämne. Jag hoppas att det blir roligare ju mer man lär sig för annars kommer det att bli tufft. Tur att vi inte har någon tenta på just denna kurs med tanke på att den är så galet tråkig och vi läser en annan kurs samtidigt. Att försöka läsa till en sån här tenta hade nog gjort att jag hade hamnat på psyket eller nåt sånt. Nu är det "bara" arbeten som ska lämnas in och redovisas...

Efter föreläsningen och laborationen så åkte jag och handlade lite mat. Eftersom jag inte varit här nästan någonting på ungefär 2 veckor så behövdes det. Tack syster med familj för presentkortet. Nu kan jag äta mat ett par veckor till =) Det blev mest basvaror och lite frukt. Tur att man är van vid att leva på pasta för det lär jag få göra ett par år till. Sen kommer jag nog bara att äta potatis, ris eller något annat liknande.

Nu blir det lite godis och Halv8 hos mig =)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback