101007 - Mera jobb =)

Hej på er!

Denna vecka har ju absolut inte blivit som jag hade planerat men jag har haft det superroligt iaf. Det har varit riktigt kul att få komma tillbaka och jobba lite, dessutom ganska skönt att dryga ut kassan lite. Kan verkligen behövas om jag säger så...Ni skulle bara veta =(

Idag trodde jag att det skulle bli ytterligare en vilodag fast jag hade tänkt att åka och handla lite mat (tom skafferiet och frysen börjar eka tomma nu vilket aldrig någonsin har hänt förut) och städa ordentligt. Så blev det inte riktigt för vid kvart i 7 ringde de från jobbet och frågade om jag kunde komma dit och jobba idag också. Absolut så jag och stack iväg. 20 över 7 var jag på jobbet =) Tur att man inte behöver göra sig iordning direkt när man ska dit. Det är nästan bara att gå upp och klä på sig eftersom man äter på jobbet och behöver inte se direkt tillpiffad ut när man ändå ska ut i regnet och leka och så.

Imorgon blir det mera jobb, då 11-18 och jag ska dessutom hinna rida 2 hästar så jag tänkte klämma in en innan jag börjar jobba och en efter. Det blir en sen fredags kväll, men det är det värt =) Detta liv älskar jag, att få plugga, jobba ibland och kunna rida när jag hinner. Man får liksom det bästa av alla världar...

Nu sitter jag och slappar och lyssnar på en playlist på Windows Media Player som jag hittade. Så mycket bra låtar kan jag lova. De flesta är från Peter Jöback, Martin Stenmark, Tommy Nilsson, Linda Bengtzing och Brolle. Sen är det en massa andra som jag har tagit för låtarnas skull, de flesta lugna och inlevelsefulla. Jag kände för sådana låtar idag, har ganska mycket längtan efter sambon trots att jag träffade honom i går. Jag börjar längta tills jag alltid får träffa honom varje dag. För det mesta går det ganska bra att vara borta från honom under veckorna, men för tillfället är det jobbigare än någonsin tidigare. Jag vet inte om det är för att jag också är borta på veckorna och jag saknar vårt liv tillsammans eller vad det är som gör det. Den här vardagliga livet som alla andra "normala" får ha, vår vardag är ju att vara i sär hela veckorna och bara ses på helgerna. Men vill man få det att fungera så kan man göra det. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Sambon måste ju jobba och jag behöver få plugga nu så jag kan få ett intressant jobb så småningom... NOG MED DEPP!!!

Martin Stenmarck - Nästa dans



Peter Jöback - En sång om oss



Kent - Columbus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback