101004 - Inte så lediga dagar...

Hej halloj!
Som ni vet hade jag planerat dessa två dagar in i minsta detalj... Nämligen att vara bara helt ledig. Så igår ställde jag klockan på 07.00, bara för att jag skulle kunna ställa om den till 09.00 i fall jag hade lust =) Jag hade tänkt att åka ut till stallet och titta på när en tjej red i Ostra.
Sambon gick upp TIDIGT och var va glad att jag fick somna om. När det var 7 minuter kvar innan klockan skulle ringa, ringde telefonen. Jag såg att det stod mamma i displayen och fattade verkligen inte vad hon skulle vilja vid denna tidiga timme. När hon började prata fattade jag att hon ringde från jobbet och undrade om jag kunde komma och jobba hos dem idag och eventuellt imorgon. Då jag var nyvaknen och hade fått för mig att det var fredag (är inte van att vara ledig på måndagar) så fattade jag inte varför jag skulle komma och jobba på en lördag...hehe

Aja jag gick upp och började göra mig iordning för att åka till jobbet. Jag började äta frukost under tiden som jag gjorde iordning matsäck och när jag hade ätit hälften kom jag på att jag ju skulle äta på jobbet =) Hehe bara att packa ner resten i matsäcken och sticka iväg. Jag hann bli klar och framme på jobbet på mindre än en timme. Bra jobbat =)

Det var riktigt kul att vara tillbaka för en hel dag. Innan har jag ju bara varit där typ 2 timmar och det är ju inte riktigt samma sak. Men nu fick jag alltså vara där hela dagen ch det märktes att barnen tyckte att det var kul. Både de och jag passade på att suga i oss så mycket som möjligt. Det är väl så när man vet att man inte kommer att träffa någon man verkligen tycker mycket om på länge, då passar man på att spara varje liten sekund inom sig så man kan leva på den energin vid ett senare tillfälle när livet känns lite hårdare. Så är det ju för mig varje vecka när jag och sambon skiljs åt. Tyvärr sover jag nästan alltid när han åker vilket är synd (eller kanske tur för då hade det nog varit ännu svårare).

Det var mysigt iaf och jag ska tillbaka dit imorgon, så mina lediga dagar blev inte så lediga som jag hade tänkt... Men det gör ingenting. Det var så kul att få jobba igen att jag gärna spenderar mina dagar på jobbet =)

Nu blir det lite mera tv innan jag slocknar.

Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback