2010.11.30 - Jag är INGEN piñata, jag lovar...

Hej på er!

Hur har eran dag varit?? Bättre än min kan jag ju hoppas... Eller hela dagen har inte varit så illa, ganska trevlig faktiskt men hemvägen var desto sämre. Jag ser tydligen ut som en piñata...

 Ak. 
Är det likt tycker ni??? Bildkälla

Jag gick från skolan och när jag kom till en korsning så stod jag på trottoaren (eller hur det nu stavas...) och väntade på att en buss skulle åka förbi så jag kunde gå över. Det fanns inget övergångsställe just där men det är en gata där det inte brukar åka så mycket bilar så jag brukar kunna gå över där ändå. När jag står där och väntar så kommer det är taxi som korsar mötande trafik och kastar sig upp på trottoaren, precis där jag stod. Jag fick kasta mig åt sidan för tt inte bli påkörd. Han hade inget fel på bilen (bara fel i huvudet) utan skulle "bara" vända. Jag gick 2 steg extra åt sidan för att slippa bli påkörd igen och fortsatte att vänta på att kunna gå över vägen. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur taxij***ln kör närmare och närmare mig och när han är nåstan helt på mina ben vet ni vad fanskapet gör?? TUTAR och tycker att jag ska flytta på mig när jag står på trottoaren där han nu kör!!!!! VAD FAN ÄR DET FÖR FEL I HUVUDET PÅ DENNA JÄVLA IDIOT TILL TAXICHAFFÖR??? DU HAR JU FÖR FAN EN HEL VÄG ATT KÖRA PÅ...

Jag skrek och svor åt honom och han skakade bara på huvudet och tyckte att jag var knäpp som blev arg.

Sen var jag galet arg resten av vägen hem och det blev inte bättre av att jag blev påkörd av två cyklister också. Den ena körde bara så nära att det prasslade till i min jacka (inte så farligt eller...) men den andra körde rakt in i min axel... fast det fanns minst 2 meter för honom att köra på till höger om mig. Tror ni han bad om ursäkt?? NEPP han körde bara vidare som om inget hade hänt...

Fan vad jag är trött på alla idioter i denna stad.

Nej nu ska jag försöka lugna ner mig med en kopp varm choklad.

Puss


Kommentarer
Postat av: Hubbe

Du ser inte ut som en Piñata! Däremot finns det en snubbe som har en samling på över 100 st och nån där kanske e mer lik ;-) Typ http://papapinata.se/gallery.php#pinata=123116347



/Hubbe



2010-12-08 @ 13:50:22
URL: http://papapinata.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback