2010.11.28 - Världens bästa helg =)

Hej på er!

Har ni haft en bra helg?? Min har varit riktigt, riktigt, riktigt bra =)

Det började i fredag med att jag kunde komma hem rätt tidigt och bara känna mig ledig. Vi hade 4 arbeten som skulle vara inne imorgon men jag såg till att göra klart det sista i torsdags, så därför kunde jag bara njuta av dessa lediga dagar. Efter att ha gjort oss iordning så gick jag och sambon ner till Papas Tapas för en mysig middag, bara han och jag. Det blev mycket god mat och gott att dricka. Det var skönt att kunna sitta och prata utan att bli avbrutna hela tiden av telefoner som piper eller datorer och tv-spel som skränar.

Det blev tre tapasrätter för mig plus en överraskning =) Överraskningen är alltså en efterrätt i en stor skål med glass, marränger och fruktcoktail i botten. Över sprutar de grädde som täcker llt det andra och toppar med chokladsås. Toppen av alltihopa är tomtebloss som sprakar =) MUMS!!! Man blir sjukt mätt av bara glassen kan jag lova. Om ni är på Papas någongång så beställ en överraskning, jag lovar att ni komer att gilla det =)

Efter middagen blev det bio och Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Sååååå braaaaaaa!!!!! Nu längtar jag till sista delen. Jag har dessutom tänkt att läsa om boken för jag har glömt bort massor.

Igår var det julpysselinferno som gällde hemma hos Elin. Alltså hon måste vara den bästa värdinnan man kan hitta och speciellt när det gäller julen. Hon har pysselsaker ÖVERALLT, pennor, papper, glitter, färger, lim osv osv osv. Dessutom hade hon dukat upp med en massa gott att äta, mycket choklad och gott att drick. Mycket glögg blev det hehe. Vi hann även med en middag på Sylvias för att orka pyssla mera. Efter 12 timmars pyssel var man rätt slut och jag gick hem. Nu har jag bara en sak kvar att pyssla (kan inte skriva vad det är för det kan bli en julklapp och det vore synd om det kom ut...) men jag är sjukt nöjd med det jag hann med.

Imorse var det fruktansvärt segt att gå upp för att tvätta. Jag och sambon masade oss upp och kastade in de första maskinerna. Sen satte vi igång en film och bäddade ner oss i soffan. Jag tvärslocknade igen och vaknade inte fören vid 10 när S väcker mig med frukost. Alltså jag har verkligen världens bästa sambo!!!! Han hade fixat med maskinerna OCH gått och handlat nybakat bröd =) Så himla mysigt...


Jag och S för ungefär 7 år sen, när vi nyss blivit tillsammans...

Imorgon blir det Uppsala igen och nästa tentaplugg-period startar. Jag har tenta på tisdag nästa vecka och förhoppningsvis är det den sista innan julen. Förhoppningsvis behöver jag inte göra om tentan jag gjorde förra veckan, det skulle vara skönt att slippa det faktiskt. För då är det helt lugt innan jul, bara en ny kurs som startar imorgon men den tentan ligger efter jul och nyår så man har rätt mycket tid att bara plugga på den... Kan ni fatta att jag snart har gjort klart min första termin. För ett tag sen trodde jag aldrig att jag skulle ha kommit så här långt. Jag är riktigt stolt över mig själv =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback