2010.11.26 - DAG 1

Ja då kör vi alltså igång min 30 dagars lista med en presentation om mig själv...

  

Bland det värsta jag vet är att vara med på kort. När jag var liten så gömde jag mig alltid oc numera gör jag alltså fula grimarser. Det är inte jättekul att titta tillbaka nu och bara se en rygg eller ett par händer, så att hitta bra kort på mig från min uppväxt är inte lätt. Det ät lite enklare nu för jag ansträngr mig men jag gillar det inte...

Jag är alltså en 24årig tjej som lever dubbla liv kan man säga. Jag är student och bor och studerar i Uppsala på Språkvetarprogrammet. Jag läser min första termin av 6 (eller 7 eller 8 eller 9) och det är superroligt. Det har varit fruktansvärt tufft att komma in i studentlivet igen efter 3 års uppehåll. Som jag visade så fint förut så kan jag inte bestämma mig för vad jag vill hinna få in i min examen. Det finns för mycket roligt att läsa så jag kommer nog att plugga resten av livet =)

Mitt andra liv har jag i Eskilstuna hos min sambo/fästman. Varje helg åker jag hem till hemstaden och lever sambo liv, träffar mina kompisar där och även min familj. Eftersom han liksom jag är borta i veckorna är det skönt att kunna sammanstråla hemma under ett par lediga dagar varje helg. Dessutom förlovade vi oss i augusti så småplanering av det kommande bröllopet sker hela tiden också, även om det lär dröja 1½-2 år innan vi kan gifta oss.

Jag föddes i vår huvudstad och familjen flyttade till Eskilstuna när jag var 6 år. Vi bosatte oss på landet utanför stan, där jag kanske inte riktigt trivdes. Ibörjan gjorde jag nog det men allt eftersom åren gick så längtade jag in till stan. Så fort jag fick chansen (när jag träffade min nuvarande sambo) så flyttade jag in hos honom och numera bor vi 5 minuters gångavstånd till stadskärnan, alltså väldigt centralt. Detta passar mig perfekt!

Ja, vad kan man säga mer. Jag har hållit på med hästar hela mitt liv och har tävlat en hel del på ridskolanshästar. Vi hade inte råd att skaffa egna hästar utan fick låna ridskolans hästar när det var dags för tävling. Ett liv som jag idag kan sakna ganska mycket, flänga Sörmland runt helg efter helg, men just nu finns det ingen tid för sånt.

Det var väl en snabb bild om vem jag är. Om det är något mer ni undrar så är det bara att fråga på!

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback